Avatar billede esj123 Nybegynder
17. december 2010 - 11:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Orb / Corba

Hej jeg har en Gammel Borland Builder c++ application kørende, der udfører en masse Database håndtering, og det er rimelig omfattende og ønsker ikke at omskrive den del.
Nu ønsker jeg stedet at forsætte udviklingen på MS .NET c#, og har tænkt mig at lade den gl application agere Server og så lave nye client skaller ovenpå. Kan man bruge Corba her eks. Visibroker eller findes der noget mere ny modens client server framework der kan benyttes sammen med de to platforme?
Evt noget freeware.

MVH
Esben
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2010 - 15:20 #1
.NET kommer ikke med CORBA support.

Jeg mener at der findes 3. parts produkter som muligør det.

Se f.eks.:

http://www.borland.com/us/products/visibroker/index.html  (nyere VisiBroker)
http://iiop-net.sourceforge.net/    (open source)

Men CORBA har jo nok fremtiden bag sig, saa foerste spoergsmaal er om du skal fortsaette med CORBA.

Hvis dine behov er relativt simple ville det være fristende at konvertere det hele til web service (SOAP/HTTP) kald.

Bruger du CORBA fuldt ud er det nok svaert at erstatte.
Avatar billede esj123 Nybegynder
31. januar 2011 - 08:47 #2
OK skriv et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2011 - 15:20 #3
ok