Avatar billede jimmydk Nybegynder
19. december 2010 - 13:14 Der er 3 kommentarer

Kan ikke connecte til db via visual studio "Server explorer"

Jeg har været ved at opdatere min computer fra MSsql 2005 til 2008, da min webhotel udbyder har opdateret deres server.

Men nu kan jeg ikke connecte til databaserne via "Server Explore" i Visual Studio"
Har forsøgt at Google til jeg var blå i bøtten, men lige lidt hjalp det.

Jeg får denne fejl
Failed to generate a user instance of SQL Server due to a failure in starting the process for the user instance. The connection will be closed.

Men hvis jeg ændre Instance=True til Instance=False, kan jeg godt starte siden op og den virker.

<add name="WebConnectionString" connectionString="Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=|DataDirectory|Weboplysningen.mdf;Integrated Security=True;Connect Timeout=30;User Instance=False" providerName="System.Data.SqlClient" />

Nogen der har en løsning.??
Avatar billede Syska Mester
20. december 2010 - 10:54 #1
say what ...

Hvis du siger det virker, hvad er så problemet ?
Avatar billede jimmydk Nybegynder
20. december 2010 - 11:03 #2
hehe

Problemet er ikke så stort som det bare er en torn i øjet. ;o)

I Visual Studio 2008 "Server Explore" kan jeg ikke connecte til databasen, det vil sige at jeg skal starte SQL Server Management Studio op for at rette i databasen.(dovenskab)

Inden jeg opgraderede til sql 2008, kunne jeg fint rette i databasen via Visual Studio "Server Explore".

Eller er det en ny "feature", at man ikke kan det mere.?

Håber det hjalp lidt mere på forklaringen.
Avatar billede Syska Mester
20. december 2010 - 11:39 #3
Ahhh ... nu er jeg med.

Pas, bruger altid SSMS, da jeg ikke synes VS er god nok.

Men det er måske noget som din host kan svare på... nok dem jeg ville prikke til først.

mvh