Avatar billede olf Nybegynder
20. december 2010 - 20:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MVC: Hvor stor bør en controller max blive?

Jeg sidder og arbejder på en .NET side i MVC og min før så simple "admin" controller indeholder nu en hel masse, således at jeg kan oprette/rette/slette produkter, kunder, enheder etc.

Så jeg overvejer om jeg i virkeligheden bør splitte min controller op i flere små, så der er en "products", "customers" og "units" controller i stedet for.

Det er mit første MVC projekt, så hvis der er nogen der har erfaring med hvad der er smartest, lytter jeg gerne :-).

Det er ikke et spørgsmål om hvordan man gør det. Udelukkende et spørgsmål om, hvad der er god skik!
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2010 - 04:35 #1
Jeg vil mene at det er mest normalt med en controller for hver af de 3.

en controller per entity
en action per operation på entity
Avatar billede olf Nybegynder
03. januar 2011 - 11:01 #2
Hej Arne_v,

Det er også det jeg selv er nået frem til.

Smid det som et svar og få point. :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. januar 2011 - 15:06 #3
svar
Avatar billede madand Nybegynder
28. januar 2011 - 17:26 #4
Du kan skære meget ned på din kode, hvis du sørger for at have nogle repositories og et service lag.