Avatar billede badal Nybegynder
22. december 2010 - 14:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Apache FreeBsd og SSL

Hej

Jeg er igang med at installere SSL til Apache. Jeg har genereret to filer ".key" og ".pem" filer.

Jeg går udfra at filen skal ligge på ssl\certs\XXX.pem og ssl\private\XXX.key

Skal tilføje noget lign. i apache config file:

<VirtualHost 192.168.0.1:443>
DocumentRoot /var/www/html2
ServerName www.yourdomain.com
SSLEngine on
SSLCertificateFile /path/to/XXX.pem
SSLCACertificateFile /path/to/XXX.ur_private.key
SSLCertificateKeyFile /path/to/DigiCertCA.pem
</VirtualHost>

Er det korrekt?

Iøvrigt så kan jeg ikke uploade filer til mappen \ssl\private pga. manglende skrive rettigheder. Hvilken kommando kan jeg ekskvere for at uploade ?
Avatar billede badal Nybegynder
22. december 2010 - 14:37 #1
Jeg har sudo rettigheder
Avatar billede Syska Mester
22. december 2010 - 14:38 #2
1. Hvordan kan du "gå ud fra noget" ... hvor har du den info fra ?
2. Hvordan har du fået lavet de certs ?
3. Du skal nok være root for at have rettigheder til det.

mvh
Avatar billede Syska Mester
22. december 2010 - 14:45 #3
backslash er windows - \
slah er linux/bsd - /

Hvem siger det skal ligge i:
/ssl/private ? Det skal vel ligge der hvor din Apache kigger efter filen.

mvh
Avatar billede badal Nybegynder
22. december 2010 - 14:45 #4
1. Det erfordi der er tale om fornyelse af certifikater. Så jeg kan se i apache config filer at det er der certfikaterne ligger.

2. Jeg har brugt følgende værktøj til at lave de to .pem, og .key filen: http://www.globalsign.com/support/certex.bat

3. Hvis man har sudo rettigheder, er det ikke det samme som root rettigheder?
Avatar billede Syska Mester
22. december 2010 - 15:04 #5
1.
Ahhh, okay.

2.
Ok

3.
Jo, det burde du have ...
Hvordan kopiere du filen rundt ( kommando )?
Er du sikker på det dir findes, både src og dst ?

mvh
Avatar billede badal Nybegynder
11. februar 2011 - 14:19 #6
Hmm jeg kom aldrig videre med den. Buzz hvis du vil have point kommer du med et svar - Inden 5 dage - ellers lukker jeg dette spg. ved at give point til mig selv.

Årsag - har en masse spg. som skal lukkes.
Avatar billede Syska Mester
11. februar 2011 - 21:34 #7
svar