Avatar billede sevinding Juniormester
01. januar 2011 - 06:52 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

indsæt symbol automatisk

Hej.
Jeg bruger flg.til at udregne alder på mine afdøde ryttere.

$check = mysql_query("SELECT died FROM turen WHERE id=$id") or die(mysql_query());

if (mysql_result($check,0) != 0) {
if(!$r[diesymbol]); else echo "<font color='#FF0000'><strong>$r[diesymbol]</strong></font>\n";
echo $r['new_date'] . "<br>";

$q = mysql_query("SELECT *, (YEAR(died) - YEAR(born)) - (RIGHT(died, 5)<RIGHT(born, 5)) as alder, DATE_FORMAT(born, '%d-%m-%Y') AS ny_dato FROM turen WHERE id=$id") or die(mysql_error());
$r = mysql_fetch_array($q);

echo $r['alder'] . " years old";

Nu kunne jeg godt tænke mig, at der automatisk blev indsat et kors hvis der står en dato i feltet died.
Skulle der mon være en der har en løsning?
Avatar billede yHec Novice
01. januar 2011 - 10:59 #1
if($r=="" || !is_null($r) echo "dit-billede";

Noget i den retning - vil jeg mene

/y
Avatar billede yHec Novice
01. januar 2011 - 11:00 #2
Arrrgh 1/1/11...

if($r['died']=="" || !is_null($r['died']) echo "dit-billede";
Avatar billede sevinding Juniormester
01. januar 2011 - 11:28 #3
Undskyld, jeg fik vist ikke forklaret det godt nok.
Den har jeg på plads.
Det jeg tænker på er, om det kan lade sig gøre at indsætte et:
&dagger; uden at der er et felt i tabellen der rummer tegnet.
Noget i retning af:

f($r['died']=="" || !is_null($r['died']) INSERT '&dagger;' INTO et eller andet

i en tabelcelle.
Jeg håber det kan lade sig gøre.
Avatar billede yHec Novice
01. januar 2011 - 11:56 #4
Jeg forstår ikke hvad du mener. Hvorfor vil du have det i tabellen? Det er vel et eller andet billede, du vil have vist, hvis dato-feltet er tomt?

Så behøver du ikke noget specielt felt, du finder bare ud af om dato er tomt, og er det dét, echo'er du billedet.

Sådan ville jeg gøre det.

Men... du kan vel gøre noget i denne retning:
update [tabel] set dato='&dagger' where dato=NULL

Men det vil også give dig problemer, da &dagger ikke er en gyldig dato.

/y
01. januar 2011 - 13:54 #5
sevinding, jeg forstaar at din mysql tabel 'turen' indeholder oplysninger om ryttere der er doede, og det er du godt tilfreds med og oensker ikke at aendre.  Men naar du udskrive oplysninger fra 'turen' i en html/php tabel vil du vise et kors, en dagger, for doede ryttere. Har jeg forstaaet det korrekt?

Loesningen paa det skulle vaere ligetil hvis jeg forstod resten af din kode.  Det har jeg lidt problemer med.  Jeg gaetter derfor at turen.died indeholder doedsfaldsdatoen for afdoede ryttere og ellers er tom.  I saa fald ville jeg foreslaa noget i denne retning:

<?
...
$q = mysql_query("SELECT *, ...... FROM turen");
while($r = mysql_fetch_array($q))
{

  echo "<tr>";
  echo "<td>[hvad du vil vise udover doesdagen]</td>";
  echo "<td>&nbsp;";
  if($r['died'] != '')
  {
    $doedsdato = [$r['died'] formatteret som du vil have det];
    echo "$doedsdato &dagger;";
  }
  echo "</td>";
  echo "</tr>";
}

Paa denne maade faar du en celle med tomt indhold hvis mysql tabellen ikke indeholder en doedsdag for rytteren og ellers doedsdag (eller hvad du vil have) sammen med en dagger.  Var det saadan noget du var ude efter?  Eller har jeg misforstaaet problemet?

(Maa jeg foroevrigt komme med et moralsk opstoed i anledningen af det nye aar?  Du har to spoergsmaal der har staaet aabne siden 2007 hvor medlemmer skulle have haft points.  Jeg foreslaar at du faar dem lukket og dermed ryddet op.)
Avatar billede webweaver Praktikant
01. januar 2011 - 15:56 #6
Hej sevinding.

Du har jo allerde din if sætning jeg lavede til dig sidst, som checker på det du ønsker.

if (mysql_result($check,0) != 0) {

echo "mit kors her ...";

} ....
Avatar billede sevinding Juniormester
02. januar 2011 - 15:37 #7
Hej webweaver.
Nu sidder jeg med blodrøde kinder af bare skam. Ved ikke om det kan kaldes nytårskuller, men jeg så bare ikke skoven for bare træer. :-(

Hej Christian_Belgien.
Jeg ved ikke om jeg kan undskylde mig med begynderuvidenhed, men jeg har nu afsluttet de 2 spørgsmål.

Hej y.
Tak for indsatsen, men som du jo nok kan se, må jeg med flohed i stemmen sige at jeg jo havde løsningen.

Er der nogen mulighed for at jeg kan tildele jer hver 60 point for at have forstyrret jeres nytårsdag, uden grund?
02. januar 2011 - 16:36 #8
Pointgivning - du kan kun uddele 60 points FOR DETTE SPOERGSMAAL.  Dem kan du dele mellem to svarere, lad os sige xxx og yyy, ved at acceptere begge svar (naar du har dem.)  Hvis du insisterer paa to gange 60 points maa du oprette et nyt spoergsmaal med titel "Points til yyy" og med henvisning til dette spoergsmaal og saa acceptere xxx's svar her.

Nu starter jeg processen med at oprette et svar.
Avatar billede webweaver Praktikant
02. januar 2011 - 17:59 #9
Tror ikke det skulle være nødvendigt med en ekstra tråd med point. Det er bare point jo :)

Godt at det virker for dig nu sevinding :)