Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
01. januar 2011 - 12:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Global variable som kan ændres

Hej eksperter.

Jeg har et stort problem, som jeg ikke gider bøvle mere med nu:-(

Jeg har en solution med mange forskellige forms og klasser. Jeg skal bruge en værdi (boolean) som kan anvendes i alle klasser og forms. Det skal være muligt at ændre denne variable. Når programmet startes, skal denne være være 0. Det skal så med en knap være muligt at ændre den til 1.

Det er et lagerstyringprogram, hvor booleanen skal definere om kostpriser skal vises.

På forhånd tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. januar 2011 - 13:16 #1
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
01. januar 2011 - 14:06 #2
Hej

Det lykkedes endelig... Jeg brugte et modul i stedet.

Tak for svaret.
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
01. januar 2011 - 14:07 #3
lukket
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. januar 2011 - 14:27 #4
Det er en nem løsning, som bruger en gammel VB ting. Det gør det sværere at flytte til et andet programmeringssprog, hvis det kommer på tale engang, og er "ikke-standard OOP". En singleton-klasse er standard.

En mellemting, er en klasse med shared metoder/variabler.

Og ja, der diskuteres i VB.NET kredse om man bør bruge moduler. Og tænk engang: nogle mener ja, andre mener nej ;)