Avatar billede dong2007 Nybegynder
21. januar 2011 - 16:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lav Program-Undtagelser med Outpost Pro Firewall??

Hey Folkens.....

Har lige købt en Apple Airport Express, og alt virker som det skal når min firewall er slået fra. Vil gerne have det til at virke med min firewall slået til.

Har fået afvide at det fordi jeg skal lave en program-undtagelse med min firewall.
Min firewall hedder "Agnitum Outpost Firewall Pro" version 7.0.4

Nogen som har en ide om hvordan man gør det?

Mvh Dong
Avatar billede Vandreren Novice
21. januar 2011 - 18:29 #1
Brugte selv Outpost på et tidspunkt. Det er ret ligetil at oprette regler for programmer.

http://www.outpostfirewall.com/guide/rules/presets.htm
http://www.outpostfirewall.com/guide/rules/scratch.htm
Avatar billede dong2007 Nybegynder
21. januar 2011 - 20:20 #2
Har kigget lidt på dine links.
Men synes ikke rigtig det virker.

Problemet er at, jeg har lige købe en Apple Airport Express.

Når min firewall er slået fra kan jeg:
trådløs printe
gå på nettet over den
gå ind i router config
streame trådløs lyd

Når min firewall er slået til kan jeg kun:
gå på nettet over den
streame trådløs lyd

De 3 programmer som der er lavet regler på min firewall hedder:
airprint.exe
apagent.exe
aputil.exe

Har sat "allow all activity" på dem alle 3.

Hvad kan være galt? gør jeg det forket...
Avatar billede Vandreren Novice
15. februar 2011 - 11:46 #3
Jeg kender Outpost fra tidligere versioner, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med Apple Airport Express.

Kan du ikke overvåge/logføre din netværkstrafik, når din firewall er deaktiveret? Det burde fortælle dig hvilke porte, de omtalte Apple-programmer anvender. Derefter skal du blot oprette de relevante undtagelser i Outpost.
Avatar billede dong2007 Nybegynder
20. februar 2011 - 22:36 #4
Har ikke kunne se hvad der skyldes problemet, så har lagt det fra mig :)