Avatar billede hornbech Praktikant
29. januar 2011 - 23:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken multimedie afspiller skal jeg vælge

Jeg skal bruge en multimedia afspiller.
jeg har haft kik på 2
WD TV HD Live Media Player
og D-LINK Boxee Box Wireless Media Player
Jeg vil gerne bruge den til at afspille Musik fra Min Nas Server som står i et andet rum.
Derudover vil jeg gerne afspille HD fil  fra den, det mes normale format er vel MKV
Jeg ved godt at man ikke vil kunne kære film via Wi-Fi.
Men så vil jeg jo kunne afspille musik via WI-Fi og så tilslutte en ekstern HD hvor jeg lægger de film jeg ønsker at se.

Kom gerne med nogle gode råd.
Eller hvis i har nogle bedre alternativer end de 2 forslag jeg har skrevet
Avatar billede KHHP Juniormester
30. januar 2011 - 01:29 #1
VLC er et godt valg, det kræver dog at du har en processor med mere end 2GHz og dual-core ved afspilling af HD-film.
Kan også anbefale KMPlayer, det fungerer ligesom VLC, men den fordeler sine ressourcekrav udover både processor og grafikkort. Så behøver man ikke en særlig stærk pc. Jeg bruger KMPlayer på min stationære, med Athlon XP 1,8GHz og ATi HD4670 1GB og Windows 7, og det kører fuldstændig som det skal. Det skal dog siges at KMPlayer kun fås til Windows

VLC: http://www.videolan.org/vlc/

KMPlayer: http://kmplayer.en.softonic.com/download
Avatar billede hornbech Praktikant
30. januar 2011 - 09:04 #2
Du har vist misforstået mig.
Den løsning jeg er ude efter er en media boks. der skal stå ved mit tv og ikke en pc løsning.

Altså en løsning i stil med
WD TV HD Live Media Player
eller Boxee Box Wireless Media Player
Jeg har bare ikke så meget erfaring med disse.

Har prøvet  Boxee Box til PC (er gratis) men synes at det er lidt forvirrende og kan alt for mange unødvendige ting
Avatar billede hornbech Praktikant
30. januar 2011 - 17:55 #3
Jeg har for få timer siden bestildt en WD TV LIVE