Avatar billede pellepwnedu Nybegynder
14. februar 2011 - 05:29 Der er 8 kommentarer

Væddemål - Bliver nettet værre jo længere væk du er fra routeren?

Jeg har lavet et væddemål med en ven.

Vil høre hvad i mener iforhold til at, hvis man sidder længere væk fra routeren f.eks. i et andet hus end hvor routeren bliver nettetet værre og det føltes langsommere.

Eller.

Er der større chance for at man ryger af nettet jo længere væk man er fra routeren, og det ikke ændre på internets hastighed f.eks. at man ikke får packet loss eller af ens ping forhøjes når man gamer.

Vil gerne høre hvad i mener om disse 2 spørgsmål ?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
14. februar 2011 - 08:16 #1
Trådløst vil der selvfølgelig være pakketab når du kommer længere væk fra routeren.

Mht. kabel, så må et alm patch-kabel være 100 meter før der begynder blive mistet pakker.

Så, er kablet over 100 meter er chancen stor for at du ikke kan komme på netværket.
Avatar billede The_Buzz Novice
14. februar 2011 - 08:25 #2
Svaret er JA
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
14. februar 2011 - 08:35 #3
Svaret KAN være ja :)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2011 - 09:11 #4
hvis du er gamer, der skal have maksimal hastighed, så er det kun kablede forbindelser, der dur (også til mus/tastatur) - og der kan du ikke måle forskel hvis kablet er trukket korrekt.
Avatar billede pstidsen Novice
14. februar 2011 - 09:48 #5
Hvis det er trådløs er svaret også ja.
Avatar billede pstidsen Novice
14. februar 2011 - 09:49 #6
Hvem vinder så væddemålet? Dig eller din ven?
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2011 - 14:47 #8
Hallo hallo?