Avatar billede reino Nybegynder
25. februar 2011 - 13:13 Der er 1 kommentar

Precompile af application

Hejsa

Jeg har lavet en applikation, projekt, som kører perfekt. Det ligger på en IIS 7.5, windows 2008 server R2 og kører .net 3.5, problemet er bare at ca. hver 15 min. precompiler serveren applikationen. Nogen der har et skud på hvad dette kan være ?
Avatar billede aaberg Nybegynder
25. februar 2011 - 13:26 #1
IIS har en time-out indstilling, som er sat til 20 minutter som standard. Efter 20 minutter hvor asp.net applikationen er idle, vil den "slukke" for processen som kører siden.

Dette er en indstilling du kan ændre på i IIS. I IIS manager vælger du først den application pool din applikation kører under. Derefter trykker du på "Advanced Settings". Under "Process Model" ligger indstillingen med navn "Idle Time-out (minutes)".