Avatar billede benhau Nybegynder
28. februar 2011 - 14:23 Der er 3 kommentarer

Opsummering af antal timer

Regnearket er Excel 2002

Jeg vil gerne kunne taste et antal timer/minutter ind i en og samme celle hver dag, som så bliver opsummeret i en anden celle.
Eksempelvis indtastes i "celle D4" 1,25 om mandagen, tirsdag skal jeg i samme celle indtaste 0,5, osv. Disse tal i "Celle D4" skal hele tiden opsummeres i "Celle E4".

      "Kol. C"  "Kol. D"      "Kol. E"  "Kol. F"


3      Timer      Forbrugte    Forbrugte  Resttimer
      til        timer        timer      til
      rådighed    igår        ialt        rådighed

4      25,00      0,5          1,75        23,25


Alternativt kan den indtastede værdi i "Celle D4" vises i "Celle X4" for mandag, i "Celle Y4" for tisdag, i "Celle Z4" for onsdag osv., som derefter bibeholdes i disse celler og summeres op i "Celle E4", Jeg skal stadig kun taste værdi ind i "Celle D4".
28. februar 2011 - 15:42 #1
Det er ikke måden regneark fungerer på!

Du vil løbe ind i mange problemer, hvis du forsøger på denne måde at omgå regnearkets logik.

Selvfølgelig kan der kodes en VBA-løsning; men er du ikke selv i stand til dette, vil jeg på det kraftigste fraråde dig, at benytte en sådan løsning.
Avatar billede benhau Nybegynder
15. marts 2011 - 07:07 #2
Jeg har selv klaret problemet.
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
15. marts 2011 - 07:22 #3
hvordan??
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Excel kurser for alle niveauer og behov – find det kursus, der passer til dig

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester