Avatar billede speedy79 Nybegynder
08. marts 2011 - 17:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Internet virker pludselig ikke med 2 pc'er

Hejsa

Min kæreste og jeg har hver vores bærbar og er på trådløst. Dette har virket fint i de snart 3år vi har boet her, men pludselig igår virkede nettet ikke... Fandt så ud af idag at nettet virker men fucker op når vi tænder begge pc'er. Det vil sige at jeg kan fint være på nettet men når vi starter den anden pc op, går nettet ned, den prøver hele tiden at komme på og kommer også på engang imellem, men kun få sekunder af gangen... Og dette sker lige meget hvilken pc der blir tændt...

Kan I hjælpe? ;o)
Avatar billede Locodk Nybegynder
08. marts 2011 - 19:11 #1
Hvordan fandt du ud af at nettet virker? (var det med kabel, eller wifi?)

Hvilken router har du?

Når begge pc'er er tændt:
Kan du se det trådløse netværk du plejer at forbinde til, og kan du forbinde til det? (hvis du ikke kan se det, kan du så se andre?
Avatar billede speedy79 Nybegynder
08. marts 2011 - 20:08 #2
Fandt ud af det, fordi jeg gik på nettet som jeg plejer og så opstod problemet igen så snart min kæreste tændte hendes pc... Det virker fint hvis det kun er en af os som har tændt vores pc. På begge pc'er, men så snart nr 2 pc blir tændt, går det galt.

Det er kun trådløst vi har prøvet, tror heller ikke det virker med kabel, da det går galt når vi tænder på netkortet... Men ved ikke om det kører under det samme, trådløst og kabel?

Kan se vores netværk og andres, kan bare ikke oprette forbindelse.

Routeren er en Jaht...
Avatar billede speedy79 Nybegynder
08. marts 2011 - 20:10 #3
Har også prøvet at slukke for både modem og router, uden held.
Og ingen af os har ændret noget på pc'erne, så vidt vi ved. Har aldrig været et problem før, kom bare pludselig igår...
Avatar billede Locodk Nybegynder
08. marts 2011 - 20:35 #4
Tror ikke det er pcerne den er gal med.

Test med et kabel i den ene pc (se om begge pc'er virker)
Hvis ikke de gør, test med 2 pcer med kabel i

Ellers ville jeg måske prøve mig med at resette routeren og sætte den op igen, eller opdatere firmwaren.

Kender desværre ikke det mærke.
Avatar billede speedy79 Nybegynder
09. marts 2011 - 17:28 #5
Tror jeg har fundet fejlen... Havde flyttet min router ned under sofaen, så den var gemt af vejen,så man ikke havde det rod at se på... Troede ikke dette var et problem, da afstanden til pc'erne blev mindre, men så snart jeg hev routeren ud fra sofaen virkede det igen... Ved ikke om metallet i sofaen kan forstyrre signalet?

Men tak for hjælpen :o) Bare smid et svar, så får du point.. ;o)
Avatar billede Locodk Nybegynder
09. marts 2011 - 18:22 #6
Jo alt metal kan forstyrre wifi signaler, så det er nok derfor :)