Avatar billede anne_aat Mester
15. marts 2011 - 13:56 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Sender virusmails til alle kontaktpersoner

Hej eksperter

Jeg har en yahoo-mail, hvor jeg måske har fået virus på eller et eller andet. Men jeg udsender ihvertfald dagligt 3-4 tomme mail til alle mine kontaktpersoner, som er tomme. Hvordan får man det til at høre op? Og kan det lade sige gøre?

Håber på hjælp.

VH Anne A.
Avatar billede Nereos Nybegynder
15. marts 2011 - 14:20 #1
Punkt 1.
Skift adgangskode. (Helst fra en anden PC du er sikker på ikke er infiseret med noget snavs)

Punkt 2.
Lav et komplet scan af din computer for malware, virus mm.
CCleaner
Spybot SD
Avast Free

Tjek om du stadig sender emails.
Avatar billede Nereos Nybegynder
15. marts 2011 - 14:22 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2011 - 16:27 #3
Ud over de nævnte programmer kunne man også køre dette gode værktøj:

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indhold af loggen herind.
Avatar billede anne_aat Mester
15. marts 2011 - 20:49 #4
Jeg har prøvet at installere et par af de der programmer, men de går i stå hver gang uanset hvor lang tid jeg venter. Hvordan kan det være?
15. marts 2011 - 21:02 #5
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

"Udsender" du tilsyneladende også "tomme" E-mail når din PC slet ikke er tændt ???
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2011 - 21:09 #6
PS Du må kun køre med 1 antivirus program ad gangen.
Hvilket antivirus program bruger du til dagligt?
Har du prøvet at installere Malwarebytes?
Avatar billede anne_aat Mester
16. marts 2011 - 16:18 #7
Jeg kan ikke hente de programmer. Men jeg tror problemet er løst, der er ingen der har modtaget mails fra mig siden jeg skiftede min kode, kan det være løsningen?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2011 - 17:29 #8
Ja med at de ikke får mail måske. Men det er sikkert kun på lånt tid. Jeg tror din pc er inficeret, og at det er den malware/virus der blokerer dig i at hente programmerne.
Prøv at hente programmerne fra en rask pc til en usb pind, og se om du får lov til at installere dem på den syge pc.
Avatar billede Nereos Nybegynder
17. marts 2011 - 14:29 #9
Vi er nogle stykker der følger den her nu så jeg vil anbefale dig at lave en HijackThis logfil og smide resultatet her. Så skal der nok være nogen der kan finde fejlen.

http://www.spywarefri.dk/software/hijackthis/
Avatar billede anne_aat Mester
18. marts 2011 - 17:55 #10
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 17:53:49, on 18-03-2011
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
c:\drivers\audio\r205445\stacsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\DellTPad\Apoint.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\IDT\WDM\sttray.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\Programmer\DellTPad\ApMsgFwd.exe
C:\WINDOWS\system32\AESTFltr.exe
C:\Programmer\DellTPad\HidFind.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Programmer\DellTPad\Apntex.exe
C:\Programmer\McAfee\Common Framework\udaterui.exe
C:\Programmer\Citrix\ICA Client\concentr.exe
C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Philips\Philips Songbird Resources\Autolauncher\PhilipsDeviceListener.exe
C:\Programmer\Citrix\ICA Client\wfcrun32.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\EngineServer.exe
C:\Programmer\McAfee\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\VsTskMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\mfevtps.exe
C:\Programmer\Microsoft\BingBar\SeaPort.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Teamviewer\Version4\TeamViewer_Service.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDSVC.EXE
C:\Programmer\Teamviewer\Version4\TeamViewer.exe
C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\Mcshield.exe
C:\Programmer\McAfee\Common Framework\McTray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDSvcM.exe
C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\scan32.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\PROGRA~1\Citrix\ICACLI~1\WFICA32.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.ikast-brande.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://vejret.tv2.dk/vejr/id-6354970:puerto-rico.html?ss#w-2w
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Windows Internet Explorer leveret af Ikast-Brande Kommune
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\scriptsn.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Bing Bar Helper - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - "C:\Programmer\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - "C:\Programmer\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AESTFltr] %SystemRoot%\system32\AESTFltr.exe /NoDlg
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Programmer\McAfee\Common Framework\udaterui.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [ConnectionCenter] "C:\Programmer\Citrix\ICA Client\concentr.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Default Manager] "C:\Programmer\Microsoft\Search Enhancement Pack\Default Manager\DefMgr.exe" -resume
O4 - HKLM\..\Run: [Philips Device Listener] "C:\Programmer\Philips\Philips Songbird Resources\Autolauncher\PhilipsDeviceListener.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10c.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\system32\shdocvw.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.google.dk
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.djs-netbank.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1251407531500
O16 - DPF: {EF0D1A14-1033-41A2-A589-240C01EDC078} (PPLive Lite Class) - http://dl.pplive.com/PluginSetup.cab
O18 - Filter: application/x-ica - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Programmer\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter hijack: ica - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Programmer\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: McAfee Engine Service (McAfeeEngineService) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\EngineServer.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\McAfee\Common Framework\FrameworkService.exe
O23 - Service: McAfee McShield (McShield) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\Mcshield.exe
O23 - Service: McAfee Task Manager (McTaskManager) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\VsTskMgr.exe
O23 - Service: McAfee Validation Trust Protection Service (mfevtp) - McAfee, Inc. - C:\WINDOWS\system32\mfevtps.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - c:\drivers\audio\r205445\stacsv.exe
O23 - Service: TeamViewer 4 (TeamViewer4) - TeamViewer GmbH - C:\Programmer\Teamviewer\Version4\TeamViewer_Service.exe

--
End of file - 9184 bytes

Kan i bruge dette?
18. marts 2011 - 18:15 #11
Er det en 'firma' PC ->
[Windows Internet Explorer leveret af Ikast-Brande Kommune] ?

Og med disse begrænsninger ->
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present

???
Avatar billede anne_aat Mester
20. marts 2011 - 11:49 #12
Ja det er en firma-pc, jeg må hellere få dem til at tjekke den igennem..

men tak for hjælpen
Avatar billede anne_aat Mester
20. marts 2011 - 11:50 #13
Kan i gør sådan i kan jeg kan give jer jeres point?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2011 - 11:59 #14
Okay jeg lægger svar.
Men vent til de andre har meldt tilbage så du kan acceptere flere svar på en gang, ved at sætte kryds i dem alle.
20. marts 2011 - 15:52 #15
Principielt må/vil/bør vi nemlig ikke pille ved FirmaPC'er ...

Men iøvrig som nævnte:

Punkt 1.
Skift adgangskode. (Helst fra en anden PC du er sikker på ikke er infiseret med noget snavs)