Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2011 - 18:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Adobe Photoshop CS5

Hej alle!

Jeg er igang med at lave en hjemmeside ud af et design jeg har. Men jeg har problemer med at kopiere dele af designet fra Aobe Photoshop også indsætte det i word. Det består af lag, hvordan kan jeg markere det valgte også gemme specefikke dele af designet også åbne det i word?  Altså merge alle layers fe.ks. ?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. marts 2011 - 21:22 #1
Hvilket sprog kører du i adobe?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2011 - 17:57 #2
Dansk tror jeg. Tror jeg har fundet ud af det. Hvad kan i anbefale man laver nemme hjemmesider i? Noget som er ligeså nemt som gamle frontpage?
Avatar billede ckh Nybegynder
22. marts 2011 - 16:04 #3
I lag-paletten kan du vælge "flatten image" og så skære delene ud med crop-værktøjet (C).

Gem den enkelte del i et egnet web-format (jpg, gif eller png) - brug evt. photoshops egen "Save for web & Devices" - (ctrl+shift+alt+s).

Og så kan det forhåbentlig hentes ind i word (som altså bestemt ikke er det bedst egnede til at lave hjemmesider i !!)

Hvis du skal have en editor med drag&drop er det nok Dreamweaver du skal ud i i vore dage, men den er jo altså ikke gratis.
Avatar billede janne123 Nybegynder
27. marts 2011 - 11:43 #4
Stone's Webwriter er gratis til privat brug og er lige så nem at bruge som Word. Understøtter Java og CSS.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2011 - 09:45 #5
Min version af Adbobe, er dansk.. Og der er mangle lag muligheder, kan du sige hvad de hedder på dansk? CKH!!?
Avatar billede janne123 Nybegynder
28. marts 2011 - 11:14 #6
Hvad mener du med lag-muligheder?
Hvis du har Adobe på dansk må de danske betegnelser være der?
Jeg har Photoshop på engelsk og det er med vilje for de fleste tutorials er på engelsk.

Kan i øvrigt anbefale dig www.planetphotoshop.com
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2011 - 11:28 #7
Hej! Jeg mener det jeg skrev, at der under "lag" er mange "lag muligheder " jeg kan vælge. Og jeg skulle jo vælge den du skrev på engensk men den hedder noget andet på min. Desuden er det Adobe Photoshop jeg har og ikke planet.

Jeg har prøvet at finde photoshop på planenetphotoshop.com men det er umuligt for mig at finde en download knap, eller bare programmet.Jeg har desuden MAC!
Avatar billede janne123 Nybegynder
28. marts 2011 - 11:49 #8
Undskyld, jeg forstod vist ikke dit spørgsmål - med "merge" menes der, at man slår alle lag sammen til eet lag som så kommer til at indeholde hele dit design og som du så kan gemme i .jpeg eller .gif.

www.planetphotoshop.com er der tutorials - undervisnings-videoer som viser hvordan man bruger Photoshop - man downloader ikke Photoshop fra den side.

Jeg tror at jeg lige laver en hurtig video som viser dig, hvordan man slår lag sammen - kommer tilbage med et link! :-)
Avatar billede janne123 Nybegynder
28. marts 2011 - 11:57 #9
Værsågod - en lille YouTube-ting :-)

http://www.youtube.com/watch?v=OjgKwF8uYAI
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2011 - 12:25 #10
Tak for filmen, men det ser ikke sådan ud på min danske version. Jeg fandt en nemmere mulighed. Dv.s. bare at gemme som jpg. også åbne det igen så er det ét dokument. Men det mest optima ville være hvis jeg kunne gemme de foskellige lag som enkelte billeder også åbne det i word eller lign.
For at gemme i jpg. også skære det ud selv vil så være 1 mulighed, men ret dumt og kompliceret.

Jeg vil gemme de individuelle lag i en størelse som jeg vil have kontrol over. F.eks. px os.v. aner jeg ik hvad er i størrelses forhold. Og hvis jeg vælger c.m så synes jeg ikke det er normale c.m. Det ville være nemmest hvis jeg kunne vælge et lag også gemme det i jpg f.eks. og med et størrelse i RIGTIGE c.m. Det kan også være at det er rigtige c.m men jeg valgte for sjov 30 c.m og det var stadig et lille billed. Det gik ikke udover skærmen.
Avatar billede janne123 Nybegynder
28. marts 2011 - 13:02 #11
Du har simpelthen brug for et grundkursus i billedbehandling!

Du kan starte med dette her:

http://www.fotostart.dk/index.php?p=401&v=3
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2011 - 01:15 #12
her