Avatar billede FroZties Nybegynder
16. april 2011 - 07:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Inputbox

Hej

Har en inputbox hvor man kan indtaste tal hvorefter den smider det i celle F9:

Private Sub CommandButton8_Click()
Range("F9") = Replace(InputBox("Indtast din holdånd i decimal tal i feltet nedenfor (Minimum 0,01, Max 10)", "Holdånd"), ",", ".")
End Sub

Kan man gøre to ting:

1. Gøre så brugeren ikke kan trykke mere end 10, hvis personen  gør det, skal den skrive maks 10?

2. Hvis personen ikke skriver noget lader den feltet være blankt, kan man få den til at skrive 4,5 hvis personen lader det være blankt og trykker ok?
Avatar billede finb Ekspert
16. april 2011 - 09:46 #1
Pak det ind i et uendeligt loop:

while Range("F9") > 10
  "Indtast højst 10 !"
loop

if Range("F9") = "" then Range("F9") = 4.5
Avatar billede FroZties Nybegynder
16. april 2011 - 15:44 #2
Hvordan vil den samlede så komme til at se ud, er ikke så skarp til VBA?

Private Sub CommandButton1_Click()

Range("F9") = Replace(InputBox("Indtast din holdånd i decimal tal i feltet nedenfor (Minimum 0,01, Max 10)", "Holdånd"), ",", ".")

While Range("F9") > 10

Loop
If Range("F9") = "" Then Range("F9") = 4.5

End Sub
Avatar billede FroZties Nybegynder
23. juli 2011 - 06:56 #3
dvd