Avatar billede marvinq Nybegynder
26. april 2011 - 09:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Join problem

Hej eksperter,

Jeg er stødt på et lille join problem, som jeg ikke helt ved om man kan løse.

Mit problem er at jeg ønsker og joine følgende værdier...

Tabel1.Nummer = Tabel2.Nummer

Under normale omstændigheder vil det virker uden problemer (begge er varchar(10)), men her har jeg et problem.

Tabel1.Nummer kan være '12345', mens Tabel2.Nummer kan være '    12345'. Altså samme værdi, men med 5 mellemrum foran. Hvorfor applikationen gør sådan aner jeg ikke, men kan det lade sig gøre at joine dem alligevel, eller skal der manipuleres i dataen inden?
Avatar billede hrc Mester
26. april 2011 - 09:51 #1
hvad med:

join tabel2 on (tabel1.nummer = ltrim(tabel2.nummer))
Avatar billede marvinq Nybegynder
26. april 2011 - 10:04 #2
Selvfølgelig, det var lige det jeg manglede.

Smid et svar
Avatar billede hrc Mester
26. april 2011 - 10:10 #3
OK