Avatar billede craft Nybegynder
14. maj 2011 - 20:15 Der er 3 kommentarer

Ingen internetforbindelse

Jeg sidder med en bærbar computer hos mine forældre. Jeg kan uden problemer kommer på det trådløse internet, men der står, at der er "Ingen internetforbindelse". Når jeg trykker "diagnosticer" laver den en fejlsøgning, der resulterer i, at jeg får at vide, at det er modem'et, der er problemet, og at jeg skal prøve at genstarte det.

Det er dog forkert, for vi har en stationær og en anden bærbar computer, der begge er på internettet - den bærbare endda trådløst.

Min bærbare computer virker uden problemer med mit trådløse netværk derhjemme.

Opsætningen af netværket hos forældrene er: Et kablet modem, der også er forbundet med en Linksys WRT54G som trådløst hotspot.

Nogen bud på løsninger?
14. maj 2011 - 21:31 #1
Velkommen til E. ...

Tanke: Helt SLUK de andre PC'er på samme net.
Sluk Routeren.
Vent ~2 min.
Tænd Router.
Tænd "problem" PC'en ... Og KUN den...

Og så ?
Avatar billede craft Nybegynder
16. maj 2011 - 10:14 #2
Undskyld det meget sene svar, men der skete simpelthen det, at internetforbindelsen røg, da jeg prøvede dit forslag!

Vi er overbeviste om, at det er routeren (altså IKKE WRT54G, men den "normale" (fra Zyxel)), der er problemet - vi har haft en magen til tidligere, som gav samme problem. Vi regner med at købe en ny, men indtil da kunne det være rart at få løst problemet.

Jeg er tilbage hos mig selv nu, men er nok igen hos forældrene om et par dage og en uges tid frem, så jeg håber, du (eller en anden) er parat til den tid :)
Avatar billede craft Nybegynder
16. maj 2011 - 10:16 #3
Vil lige sige, at efter vi prøvede dit trick, kan ingen computere komme på internettet (men de kan godt komme på netværket) - man bliver nødt til at føre et netværkskabel direkte fra en computer og til det sted, hvor internettet "kommer ind i huset" for at komme på internettet. Det tyder kraftigt på, at routeren er problemet, synes jeg.