Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 21:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Chatboks

Ville være rart hvis man kunne åbne en chatboks mellem 2 brugere, hvilket kunne gøre det lidt hurtigere når begge brugere er online samtidigt. Loggen kunne så løbende blive opdateret i spørgsmålet eller efter endt session.
Avatar billede nife Nybegynder
16. maj 2011 - 00:47 #1
Meget enig - men er det så ikke bare det forslag du sender til EKSPERTEN.DK ?
At der bliver etableret et chat-rum Pr. Kategori...
(chat imellem enkelte brugere bør være understøttet)

Der kommer så nok bare lige et spørgsmål...
Hvordan får alle andre så adgang til de guldkorn der måtte findes i sådan en chat?

Men jeg stemmer i hvert tilfælde FOR din ide...
Hvis ikke man kan få hjælp i et chat-rum - så kan man altid efterfølgende oprette spørgsmålet i det rigtige forum...

c",)
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2011 - 01:02 #2
Altså det burde være muligt at oprette en chat, i en tråd og derefter skulle den chat indgå i tråden, helt automatisk for dem der gider at læse den. Men det skal jo så ikke fylde det hele, men kan "pakkes" ud.
Avatar billede repox Seniormester
16. maj 2011 - 12:24 #3
Umiddelbart vil jeg ikke mene idéen er ret god - det vil gøre eksperten.dk overflødig.

Det skal forstås på den måde at visse informationer som ikke kunne være tråden foruden ville gå tabt i chatten og gøre tråden usammenhængende og eksperten.dk vil ikke længere have noget værdi i forhold til at søge på løsninger til sit problem.

Så min umiddelbare holdning er at jeg ikke håber at det er en funktionalitet der bliver overvejet.
16. maj 2011 - 20:55 #4
*Enig* med #3 ...
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2011 - 19:02 #5
Nu var der jo tale om at chatten stadig kunne ses i tråden, men ok.

Lukker
Avatar billede nife Nybegynder
19. maj 2011 - 20:55 #6
Jeg kunne jo godt vælge at vise min ICQ i min profil - og på denne måde gøre det muligt, at etablere en CHAT med en person der spø'r eller svarer... (kunne også bare være pr. E-mail)

For at eventuelle guldkorn i sådan en direkte snak ikke skal forblive hemmelige for resten af brugere på Eksperten (og resten af den store verden) - så er det en genial ide, at etablere muligheden for et chat-forum, med de detaljer som jape44 gør opmærksom på: En chat der vises i den samlede historik, og som kan "pakkes ud" hvis nogen har lyst til at læse detaljerne.

Jeg forstår ikke bemærkningerne omkring at eksperten.dk så bliver gjort overflødig... Det skal jo være et chat-rum der ligger hos dem, og som hænger sammen med resten!
Søgemuligheder vil være de samme som de er nu, og man vil desuden kunne finde hits i teksten fra eventuelle chats.

Muligheden for et chat-rum vil være en stor forbedring, hvis brugere af eksperten.dk vælger at kommunikere her, og ikke direkte via E-mail eller andre kanaler som vi ellers ikke kan søge i.

Nu mangler vi så bare at få brugerne til at stille spørgsmålene i de rigtige kategorier, og med andre overskrifter end bare: Spørgsmål! eller Kan nogen hjælpe mig?