Avatar billede G-Lan Nybegynder
15. maj 2011 - 22:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min IP

Hej eksperten.dk

Jeg har i et stykke tid set at der på flere hjemmesider som viser min IP er fra ITALIEN, men jeg er jo fra Danmark og har dansk opkobling?

Nogle som kan hjælpe med det, så må i gerne skrive..

Min Ip kan fås ved PM

G-Lan
Avatar billede wanze Nybegynder
15. maj 2011 - 23:02 #1
Hvad siger den, at din IP og hostname er, hvis du går ind på fx myip.dk? Du kan evt. censurere den sidste del af både IP og hostname, hvis du ikke har lyst til at skrive dem her.
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
15. maj 2011 - 23:13 #2
G-lan, du skal være glad for at sider ikke kan se din rigtige placering, for hvis du kommer ind på den forkerte hjemmeside kan folk hurtig opsnuse hvor du bor og alt hvad du ikke vil have at andre ved :)
Avatar billede wanze Nybegynder
16. maj 2011 - 00:34 #3
@Daller_: Det er noget vås. Det eneste man kan finde ud af ud fra din IP er hvilken central du er koblet til. Hvis al hans trafik går igennem en italiensk IP uden at han ved det, så skal han lige nøjagtig ikke være glad for det, idet al hans trafik kan blive overvåget.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. maj 2011 - 01:38 #4
#2 Det er faktuelt forkert.

Det eneste som man kan se via. en ip er isp,by,område,land og en nogenlunde geografisk placering. Du kan ikke se folks adresse ud fra deres ip. Den eneste der ligger inde med de oplysninger er din isp, da de ligger gemt i deres kundekartotek, og dem må de kun udlevere til politiet i forbindelse med online kriminalitet.
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
16. maj 2011 - 14:14 #5
Prøv tjek denne hjemmeside så: http://www.whatsmyip.org/more/ det kan godt være at i gerne vil have at hjemmesider kan se bare hvilket område i bor i...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. maj 2011 - 15:20 #6
#5 Den viser som sagt kun din isp,by,område,land og en nogenlunde geografisk placering. Det er selvfølgelig også mere end rigeligt, men det er ikke nok til at lokalisere din præcise adresse.
Avatar billede G-Lan Nybegynder
16. maj 2011 - 18:12 #7
Min Ip er: 212.45.125.x
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
16. maj 2011 - 19:56 #8
@hardwareguy15
det har jeg heller ikke nævnt
Avatar billede G-Lan Nybegynder
16. maj 2011 - 22:50 #9
Nogle som har en ide hvorfor?
Avatar billede G-Lan Nybegynder
03. juni 2011 - 00:01 #10
fghj