Avatar billede ewok Nybegynder
15. juni 2011 - 12:04 Der er 3 kommentarer

makro i excel

hej

jeg har brug for hjælp til at få lavet en makro til et excel regneark,  den skal kunne finde bestemt indhold og så farvelægge cellen, men man skal også kunne fjerne farven igen, altså en slags søge funktion.  farven må gerne være gul så man kan se den er markeret. det er et et skole system så man hurtigt kan finde ud af hvad den enkelte lærer har af timer og hvordan de ligger.

der er mange points til den kan kan hjælpe mig med den. ;-)
Avatar billede j3ppah Novice
15. juni 2011 - 12:08 #1
Det der må du gerne forklare nærmere... Jeg er slet ikke med på hvad det er du søger.
15. juni 2011 - 12:23 #2
Hvorfor makro??? - det kan klares med betinget formatering!

Indtast det du søger efter i f.eks. D1.
Marker alle de celler du vil søge i
Vælg Formater->Betinget formatering
Vælg/indtast: Formlen er: =A1=$D$1
Vælg formatering (baggrundsfarve)

Bemærk at A1 i eksemplet er øverste venstre hjørne i det område, du har markeret - ret selv til aktuel celle.
Avatar billede ewok Nybegynder
16. juni 2011 - 11:32 #3
jeg fandt et VBA script på nettet der kunne noget af det jeg skal bruge, nemlig at man indtaster det man søger i et lille vindue og når man klikker på ok så vil man så kunne se de fundne poster ved hjælp af farvelagte celler, men man kan ikke fjerne farven igen når man først har søgt på den og det er lige nøjaktigt det jeg gerne ville kunne så jeg kan lave en ny søgning.