Avatar billede smidten Praktikant
17. juni 2011 - 14:29 Der er 4 kommentarer

gratis cykel udlejningsprogram

hej,

jeg står og skal skaffe et cykel udlejningsprogram, der kan håndtere udlejning af mindst 10 cykler, og har prøvet at lave det via en database med formularer selv, men det gik mindre godt. Så nu vil jeg høre om nogen kender et gratis program der kan bruges til formålet.

mvh
john
Avatar billede martinlind Nybegynder
17. juni 2011 - 14:49 #1
det lyder da ellers som om du var inde på noget af det rigtige :-)

Hvad skal det kunne og hvilken db har du forsøgt dig med ?
og hvordan skal det kunne afvikles (en eller flere computere )

Kom med lidt mere info :-)
Avatar billede smidten Praktikant
17. juni 2011 - 15:16 #2
jeg forsøgte mig med en access database, men kunne sgu ikke få løst en problematik med at låse cykel tabellen og ikke at kunne dobbeltbooke samme cykel. Det systemet skal kunne er meget simpelt, det skal være en brugervenlig grænseflade og systemet skal kunne registrere udlejning af 10-12 cykler hvor man indtaster navn og tlf på lejeren og så udvælger den periode cyklen er udlejet.
Skal bare kunne afvikles på en computer.

mvh john
Avatar billede martinlind Nybegynder
17. juni 2011 - 15:34 #3
som gl delphi mand ville jeg jo lave det i delphi, mener der findes en version der er gratis, ellers kan freepascal også bruges.

men det burde kunne løses med lidt script i access evt. et par extra felter.... men der er det ikke lige mig du skal ha' fat i mht. access.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2011 - 16:37 #4
Er du sikker på at dén opgave overhovedet skal elektrificeres ?

Var det ikke lettere at knalde 10-12 klemmer op på en dørkarm:
- er cyklen hjemme, hænger nøglen der. Er den udlejet: En seddel med lejers navn og nr. (+pant)