Avatar billede jesperemail Nybegynder
17. juni 2011 - 18:40 Der er 8 kommentarer

jeg bruger pctools firewall free

Jeg har lige installeret win 7 64 bit på min computer og derefter pctools firewall og da jeg ville update windows og hente java frøs min pc - og når jeg slå firewall fra køre den fint. hvorfor fryser pc med firewall pctools og privatfirewall 7.0 når jeg vil spille. skal den ikke bare give besked / bede om godkendelse ??? har ikke haft de problemer med windows egen firewall. men med de to nye firewall fryser den altså når jeg vil spille  download spil. men når jeg har applications og godkende programmet (privatfirewalls) så plejer det at køre uden problemer.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
17. juni 2011 - 18:43 #1
Jeg kender ikke PCtools, men hvis du er gamer og bruger din pc til gaming, så vil jeg på det kraftigeste anbefale dig Comodo Firewall.

http://personalfirewall.comodo.com/free-download.html

Den konflikter stort set ikke med andre programmer, og så har den tilmed en indbygget Game-Mode funktion, som gør at du kan spille spil i fuldskærm uden at blive forstyrret overhovedet.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2011 - 20:25 #2
Har lige akkurat installeret Online Armor free på min pc, som jeg så anbefalet på Spywrefri's hjemmeside.
http://www.online-armor.com/products-online-armor-free.php
Grunden til skiftet var at min gamle Zonealarm Pro tog halvdelen af min internethastighed her idag da jeg fik opgraderet min internetforbindelse. Jeg kunne ikke finde nogle indstillinger der var forkerte, så den måtte fjernes.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
17. juni 2011 - 21:07 #3
Online Armor er den bedste gratis firewall i branchen lige pt., men nu nævner #0 at hans problemer opstår helt specifikt når han vil spille. Her er Comodo Firewall et bedre bud, da den indeholder en Game-Mode funktion som jeg er 99.9% sikker på vil løse hans problem.
Avatar billede jesperemail Nybegynder
17. juni 2011 - 23:08 #4
jeg bruger min pc ligeså meget til internet og kan derfor ikke forstå at den fryser fordi jeg er ved at downloade windows update og java.når jeg bruger pc tools firewall. det skulle elleres være et af de bedste gratis firewall sammen med privatfirewall så ligger i toppe af test som værende mest effektive firewalls
Avatar billede jesperemail Nybegynder
17. juni 2011 - 23:11 #5
men hvorfor fryser disse to firewalls min pc ved hvisse downloads og start af spil?? kommer der ikke normalt op en godkend popup til programmet og så husker firewall det til næste gang. eller er der noget jeg har misforstået.
Avatar billede jesperemail Nybegynder
17. juni 2011 - 23:12 #6
det har ikke automatisk update.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
18. juni 2011 - 00:24 #7
#4 + #5 De fleste Firewalls indeholder HIPS samt features som Program Guard, m.m. Hvis disse er slået til vil du blive bedt om at godkende/afvise et program, hver gang det forsøger at få adgang til internettet eller bliver installeret på dit system.

Og så er der selvfølgelig Firewalls som konflikter med andet software, sådan er det. Det tager tid og finde de rigtige komponenter som spiller sammen.

Derfor, prøv at installer Comodo Firewall, aktiver Game-Mode funktion, den konflikter ikke med andet software efter min egen erfaring.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
18. juni 2011 - 04:51 #8
Patchguard giver problemer for en del firewalls på 64 bit. HIPS funktioner i firewalls bliver automatisk slået fra på 64 bit, men der kan opstå problemer alligevel. Så fordelen ved at bruge en tredieparts firewall på 64 bit er meget lille, så jeg vil foreslå at du bare bruger Windows egen firewall, og ellers har styr på resten af sikkerheden.

Info om Patchguard http://en.wikipedia.org/wiki/Kernel_Patch_Protection