Avatar billede HadstenQ Novice
18. juni 2011 - 14:37 Der er 5 kommentarer

Beskyttelse af sider mv. Explorer vs. Google Crome og Morzilla Firefox

På min webside naterotik.dk har jeg beskyttet novellerne mod kopiering med et script samt lavet siden således at link ikke bliver understreget blot blå med hånd. Men jeg ser nu til min rædsel at Firefox og Crome ikke håndterer disse koder, at alle 2000 noveller frit kan kopieres - hvad søren stiller jeg op med det. Er der nogen der kender scripts der kan blokere på disse browsere mv.
Jeg vil være meget taknemlig for råd her. Og pt. er der bare ikke tid til at php eller andet sjov i den boldgade.
Jeg bruger Microsoft Frontpage 2003 og style og script ser således ud:

<style>
<!--
A { color: blue;}
A:link
{
{ color: blue; text-decoration:none;}
}
A:visited
{
{ color: blue; text-decoration:none;}
}
A:hover
{
{ color: blue; text-decoration:underline;}
}
-->
</style>

<script language="javascript" type="text/javascript">
    function InitPage(){
    for (i=0; i < document.all.length; i++) {
    document.all(i).unselectable = "on";
  }
    </script>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. juni 2011 - 14:50 #1
Øhm, du har lagt det på nettet, og så vil du forhindre folk i at downloade det?? Under alle omstændigheder hjælper det ikke at gøre lidt kosmetisk med CSS, heller ikke i IE. Det bliver højst en anelse mere bøvlet.

Så du må gøre op med dig selv: skal de være nemme at tilgå (og downloade), eller skal det bøvlet for brugerne med login og hvad-ved-jeg, som kræver noget server-side programmering?
Avatar billede HadstenQ Novice
18. juni 2011 - 15:04 #2
Når man har en side med noveller, kopierer nogle få uærlige mennesker/webmastere novellerne og sender dem ind til sider hvor de kan opnå enten gratis medlemskab eller lignende. Jeg har såmænd ønsket at man blot ikke kunne markere teksten og kopiere den, for at gøre det lidt sværere for "tyvene".
Siden er min gave til danskerne, men skribenterne ønsker retfærdigt nok ikke at andre skal stjæle deres værker og opnå credits andre steder på deres bekostning.
så.. jeg ønker blot at kunne forhindre at nogen markerer og kopierer teksterne.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. juni 2011 - 15:07 #3
På den måde. Du vil forhindre at nogen markerer og kopierer teksterne. Hvad så med dem, der siger "vis kilde", og kopierer dem derfra. Eller dem, som mig, der har en lille udvidelse til browseren, der kan kan downloade alt med et par klik med musen.

Du snyder dine skribenter ved at påstå overfor dem, at du kan beskytte deres skriverier. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre, så jeg kan bare ikke forstå hvorfor du prøver.

Joh, jah, der er en måde ... du lægger alle teksterne på en CD, og lægger den derefter i en aflåst bankbox. Så er der ikke nogen, der kopierer noget derfra.
Avatar billede HadstenQ Novice
18. juni 2011 - 15:50 #4
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor du skal være spydig, det troede jeg ikke var meningen med denne side.

Jeg har blot spurgt efter et script eller lignende, der umiddelbart kunne forhindre Ctrl+c på Crome og Firefox.
Jeg ved da alt om at ting kan omgås, men ikke alle er nørder og dem der er det får jo altid det de vil have.

Jeg lukker tråden her og søger andre græsgange - desværre
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. juni 2011 - 16:58 #5
Ja, du får nemlig mere end du spørger om, nemlig det gode råd, at lade være med at lave dumme forhindringer, der alligevel ingen effekt har. Det er ikke det du har spurgt om, men det er helt sikkert den bedste løsning.