Avatar billede 1ti1 Nybegynder
19. juni 2011 - 21:53 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Tror der er noget galt med min computer.

hej Eksperten.

Tror helt seriøst der er noget galt med min computer.

Jeg har lige formateret min computer, så alt på cmoputeren bliver slettet.

Efter formateringen, installerede jeg standardprogrammer steam, google chrome osv.

men men.

Efter første gang jeg installerede et spil, gad de ikke at åbne.

Css = Åbnede spillet, og lukekde det bagefter.

Saints row 2 = meddelse kom ''Sr2.Pc.exe er holdt op med at fungere''

Modern warfare 2 = Noget med directx som ikke var installeret ordentligt?

Men min konklusion - tror et'er eller andet sted, min computer mangler noget - før formateringen virkede alt fint.

Windows updater har jeg tjekket, så det kan ikke være det.

Ps. Kører Windows 7 home premium 64-bit.

Tak på forhånd!
19. juni 2011 - 21:56 #1
Har du 100% styr på
* Driver software
* WindowsUpdate
* Sikkerhedsprogram
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
19. juni 2011 - 22:15 #2
Hmm - når du siger driversoftware, så jeg ikke 100%

Sikkerhedsprogram, installerede Avast som mit fortrukne program.

Windows updater har jeg 100% styr på
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
19. juni 2011 - 22:30 #3
Men vedr. Windows updater - så hver gang en installation er færdig, siger den ''Fejl fundet kode C355 windows update har fundet en fejl''

Måske noget der?
Avatar billede knuf Nybegynder
19. juni 2011 - 22:39 #4
Prøv at se i kontrolpanel/enhedshåndtering.
Hvis der er gul spørgsmålstegn ud for en enhed, mangler der driver.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
19. juni 2011 - 22:45 #5
#4

Ingen gule spørgsmåls tegn, har også scanned efter drivere med programmet ''slimdrivers'' den sagde også 0.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2011 - 07:35 #6
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
20. juni 2011 - 14:09 #7
#6

Tror du jeg har installeret det ukorrekt?
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2011 - 14:56 #8
nej men med windows kan man aldrig vide om noget er gået galt under install
jeg bruger bl.a den metode ved geninstall at gå i avanceret og fjerne partition c og oprette en ny - så bliver den auto formateret og er helt ren fra selv hårdhudede boot vira
det eneste man skal huske er hvis man bruger gendannelses programmer at så kommer vira med

er det problemer med spil er det måske directx der skal opdateres

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3&displaylang=en

men det kan jo være meget andet

m.v.h
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
20. juni 2011 - 17:11 #9
Når jeg prøver og installere det - siger den ''Den nyeste version er allerede installeret''

men men - Kune spille cs (counter strike) Det old af det, fylder 650,5 mb.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
20. juni 2011 - 17:17 #10
Når jeg prøver at åbne modern warfare 2 siger den noget med directx.

Mit bud: Forkert directx, fra fra start det er Directx 11.

Måske noget andet??
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
26. juni 2011 - 15:58 #11
Skal jeg formatere igen??
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2011 - 17:16 #12
jeg ved det faktisk ikke
et eller andet er der galt

prøv at teste din maskine her

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/

den burde sladre om hvad du skal gøre men alt er relativt

m.v.h
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
26. juni 2011 - 22:26 #13
Har prøvet og kørt det igennem, og det fandt måske en mulighed.

Der var rødt ved videokort? Måske den nyeste ikke installeret

''
Video Card

Minimum: 128MB 3D graphics card with Shader Model 3.0 support (NVIDIA 7600 or ATI X1300 or better)

You Have: ATI ATOMBIOS

Upgrade Suggested: Unfortunately, your Video Card does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.

Features: Minimum attributes of your Video Card

Required

You Have

Video RAM

128 MB

0.0 B

3D

Yes

No

Hardware T&L

Yes

No

Pixel Shader version

3.0

0.0

Vertex Shader version

3.0

0.0
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
26. juni 2011 - 22:27 #14
Ud fra de der:

You have > Ingen af delene.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2011 - 07:08 #15
det kunne så være din driver til graffikkortet der skal skiftes

det skal du i hvert fald prøve
find den sidste nye driver til dit graffikkort og instaler den

du skal så også tjekke dit chipset driver men undrer mig lidt over slimdrivers ikke fandt noget
er du sikker på der ikke ligger nogen
tjek den lige igen med den

denne her kan også teste din maskine for fejl
sæt en tilfældig cd i drevet og test

http://www.passmark.com/products/bit.htm

m.v.h

Avatar billede 1ti1 Nybegynder
27. juni 2011 - 11:44 #16
test name  -    Cyde -  Operations - errors -last error Description
2D Graphics    0          0        44  Hardware-only Directdraw -object creation not possible

Test name - Cyde - Operation - errors - Last error description
Network 1    0      0          39      No permission to open RAW - network socket

Test name - cyde - operation - errors - last errors description
Optical disk (D:) 0  0          88    Error while searching for files on optical data disk

De andre er der ikke nogle errors med - men forhold til network 1 har jeg ikke problemer med at komme på nettet.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
27. juni 2011 - 14:16 #17
Har fundet navnene på mit bundkort samt grafikkort.

Bundkort: GA-MA77OT-UD3 Rev. 1.4

Grafikkort: ATI Radeon HD 5770

Vidst det er.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2011 - 16:39 #18
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
27. juni 2011 - 17:24 #19
Har installeret de to drivere og genstartet computeren, men kan stadigvæk ikke spille :(
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2011 - 07:34 #20
ud over det kan være et dårligt graffikkort er muligheden for at windows versionen er fejlbefængt til stede

her er hvad den kræver af strøm til kortet

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/hd-5770/Pages/ati-radeon-hd-5770-overview.aspx#3

lidt mere

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/hd-5770/Pages/ati-radeon-hd-5770-overview.aspx#4

hvis du geninstallerer windows så se her hvordan

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

jeg går altid ind via avanceret og fjerner partition c og opretter en ny i et huk  -  så er din pc helt ren og bliver auto formateret

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

da det er windwos 7 er der måske også lavet en 100 mb skjult drev til systemfiler - den sletter jeg også -  den laver selv en ny

nu er din pc helt ren og burde ikke lave knuder andet edn en driver og hvis den stadig laver det må det være graffikkortet

hent alle drivere til dit bundkort inden du gør det

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3533#dl
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
29. juni 2011 - 20:50 #21
Hjalp ikke - Har også prøvet at deaktivere windows defender, fordi jeg har hørt at Avast og defender ikke hører sammen. Men hjalp ikke.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2011 - 07:39 #22
der er ingen kendte kompabilitets problemer med avast og andre programmer

ved en opdatering af styresystem kan defender godt blive deaktiveret me nden er jo simpel at starte igen

der må være noget galt med dit styresystem
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
03. juli 2011 - 00:21 #23
hvordan kan man fixe det? Det jo bare en windows cd jeg har brugt.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2011 - 07:46 #24
"23

hvad mener du med det
hvordan
hvad
hvem og så videre

det er vigtigt at du oplyser alt
fortæl hvordan du gjorde og hvad du gjorde
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
03. juli 2011 - 20:22 #25
Har måske installeret win7 forkert!

For den guide du tidligere har sendt til mig, hvordan man installere win 7, har jeg gjort én ændring anderledes.

Der hvor står:'' Which type of installation do you want?''

Anbefaler den guide, at man tager''Opgrade, keep your files''

Men jeg tog denne ''Custom (Advanced) Altså Sletter ALT.

Det den eneste forskel der er.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2011 - 07:08 #26
nej der er faktisk den rigtige metode - når man fjerner og opretter en ny partition er den helt ren hvis man samtidig fjerner den partiton på 100 mb som win 7 opretter
den bliver auto lavet til win 7 skjulte systemfiler

har du helt styr på chipset driveren til 64 bit der ligger
her

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3533#utility
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2011 - 07:10 #27
download type sæt den på driver
vælg styresytem win 7 64 bit
AMD Chipset Driver (include chipset\sata raid driver)

8.641

77.04 MB

Asia China America Europe Europe(Russia) : FTP / Http
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
04. august 2011 - 17:29 #28
Lukker den, fandt aldrig svaret til den ikke kunne spille.

Hvem vil have point?

Ps: Undskylder min ekstreme lang ventetid.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2011 - 17:54 #29
ok