Avatar billede dumdum Nybegynder
24. juni 2011 - 12:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er sitet tilgængeligt eller ikke?

Jeg har et lidt pudsigt spørgsmål.

Når jeg prøver at gå ind på dr.dk, så oplever jeg fra tid til anden problemer med at komme ind. Den står bare og loader uden at der sker noget.

Hvis jeg tjekker med
www.downforeveryoneorjustme.com så får jeg beskeden, at det ser ud til, at det ikke er hos mig, der er noget galt.

Men hvis jeg så prøver at gå ind på dr.dk med min smartphone og mobilt internet, så er der ingen problemer - så åbner sitet med det samme.

Hvordan skal man forstå det (hvis man da overhovedet kan?).
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2011 - 13:07 #1
nettet er stort, der er mange router, noget tyder på at en router i dit fast forbildelse har lidt problemmer og der prøves nogle gange, der efter tages der en anden vej i router systemet,
Avatar billede dumdum Nybegynder
24. juni 2011 - 13:13 #2
Tak for din kommentar.

Jeg kan ikke udelukke, at det kan være problemet - men forklarer det, at det typisk kun er hos DR, at der er problemer? Jeg har endnu ikke oplevet det på andre websites, men ved dr.dk sker det fra tid til anden (ligesom det lagger (selv ved laveste bitrate), hvis jeg hører DR netradio - selvom min forbindelse absolut intet fejler i forhold til download-/upload-hastighed).
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2011 - 14:57 #3
det kan være forklaringen, dr.dk har også router på deres side,
er problemet ny, eller har det altid være der, hvis den er ny, forsvider den nok med tiden igen, når den router bliver iorden igen.

kan også være dit virus program, syntes på det sidste at kaspersky bruger for megen tid på check.

man forventer en virus bølge, da 1/3 af verdens spam server er blevet lukket i denne uge
Avatar billede dumdum Nybegynder
26. juni 2011 - 11:28 #4
Okay. Du skal have tak for dine kommentarer, men jeg synes ikke, at det helt forklarer, hvad det er, der sker. Men det er jo også svært at vide, når jeg ikke kan give så mange oplysninger. Men det er mystisk for mig, at det er fra en specifik computer og et specifikt site. Problemet er nok snarere hos mig end hos DR, men eftersom det er en computer på et større netværk, jeg ikke er administrator på, så er det nok begrænset, hvad jeg selv kan gøre.

Men tak for din indsats.