Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
13. august 2011 - 15:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brother DCP-J315W

Hej

Mine forældre fik for ½-1 år siden ovenstående printer.

I går aftes kom jeg så hjem og satte deres nye bredbåndsforbindelse op, hvor de i samme omgang fik en trådløs router.

Printeren blev i aftes tilsluttet det trådløse netværk.
I første forsøg kom der fejl, men i anden omgang så lykkedes det at skabe en fejlfri forbindelse.

I dag ville jeg så installere/sætte printeren op til trådløs drift på deres stationær.

Først forsøgte jeg at gøre det uden at fjerne den tidl. opsætning. Dette var ingen succes.

Derefter prøvede jeg at slette de nuværende indstillinger, køre Ccleaner og fjerne alle fejl osv.
Så installerede jeg printeren fra bunden til at være trådløs.
Stadig ingen succes.

Herefter afinstallerede jeg printeren på computeren endnu en gang. Derefter fjernede jeg opsætningen på selve printeren.
- Nu bør der altså være "ren røv at trutte i".

Herefter tog jeg den fra bunden med at installere printersoftware+driver på computer, og derefter sætte printeren op.

Igen samme resultat. Printeren ER registeret på computeren, og går man igennem den trådløse menu på printeren, så er der heller ingen alarmklokker her - alt er opsat korrekt.

Hvad er så problemet?
Computeren bliver ved med at påstå at printeren er offline - og det er den IKKE! Så sætter jeg den til at printe, så sker der sjovt nok intet...
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
13. august 2011 - 16:50 #1
Der er selvfølgelig ikke flueben ved "brug printer offline".

Der kommer en popup frem når jeg prøver at printe:

"Kan ikke udskrive til netværksprinteren".
1. Kontroller at maskinen er tændt (TJEK!)
2. Kontroller at kabelføring og forbindelser er i orden (TJEK - der er INGEN kabelføring, og WLAN indstillingerne på printeren fortæller at det er det rigtige trådløse den er tilkoblet, og der er defineret IP-adresse mv.
3. Tryk på næste hvis 1 og 2 ikke ændrer noget...

Så starter den diagnosticering.

Så kommer de samme tre punkter igen + en nr. 4 - her skal man tjekke antivirus og firewall. Men da jeg installerede, så bad jeg den netop om at tilføje en tilladelse til firewallen..

Resultatet af søgningen bliver at printeren ikke findes på netværket.:

Fejlfindingsresultat: Printeren blev ikke fundet på netværket.
Kontroller nedenstående punkter.

1. Kontroller, at maskinen er tændt, og at der ikke vises fejlindikationer.
2. Kontroller, at kabelføring og forbindelser er i orden.
3. Er printeren og computerne tilsluttet til samme netværk? 4. Blokerer sikkerheds-/firewall-software fra tredjepart?
5. Hvis du bruger antivirussoftware, kan der blive vist et advarselsdialogvindue under fejlfindingen. Vælg da "Tillad" for at fortsætte.

Fejlfindingskode (-1)

- Og det ER samme router de er tilknyttet... Computer og printer!
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
13. august 2011 - 20:04 #2
Det er åbenbart et typisk "problem" for ejere af Tilgin-routere - man skal ind under wireless-fanebladet i routerens indstillinger og slå "user isolation" fra...
Nu spiller det!