Avatar billede btoe Nybegynder
21. august 2011 - 15:34 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Forsvundne mails i Outlook 2003

Pludselig er alle mine mails fra før i går forsvundet fra min indbakke og min sendt post mappe. Der er kun de mail tilbage som jeg fik i går og i dag og dem jeg har svaret på i går og i dag.
Jeg har prøvet at køre en scanpst men får ingen fejlmeddelelser.
Jeg har ikke slette disse mails.
Jeg er dybt fortvivlet, da jeg mange af mailene vedrører den lille forening jeg er kasserer i og alle aftaler omkring nogle vigtige arrangementer er der.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2011 - 16:07 #1
lyder underligt - er det microsoft outlook el. er det outlook expres?
såfremt det er outlook expres ville JEG prøve en system-gendannelse - bare for lige at forsøge med det! tror ikke det vil virke men så har du da gjort den første efterforskning!
for du har vel prøvet at genstarte din pc?
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2011 - 16:09 #2
jeg ved der osse findes en del recovery-programmer på nettet som evt. kan re-konstruere diverse!
21. august 2011 - 16:16 #3
PS: SYSTEMGENDANNELSE gendanner KUN SYSTEMFILER (deraf navnet *S*) og vil ikke ændre en 'dyt' i Outlook filer ...

---

Check lige om de evt. skulle være "arkiveret" - som standard er den sat til at "arkivere" mail elementer som er ældrer end 14 dage... men den VIL komme og spørge først..
Avatar billede btoe Nybegynder
21. august 2011 - 16:16 #4
Det er outlook - ikke express. Og jeg har prøvet systemgendannelse, det virkede ikke. Jeg har også prøvet hele smøren med scanpst fra Microsoft, det virkede heller ikke.
Er lige igang med at finde ud af, om der er gemt andre pst filer et eller andet sted i systemet.
Avatar billede btoe Nybegynder
21. august 2011 - 16:32 #5
Og jeg kan ikke finde en mappe med arkiverede filer.... og hvorfor har den kun taget indbakke og sendt post??
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2011 - 17:10 #6
lyder mærkeligt - kender ikke ret meget til microsoft outlook!
har du kiggeet på nettet efter en recovery-program?
men ved ikke hvorvidt det kan gendanne tabte e-mails!

og og og karise_larry altså - din bandit!
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2011 - 17:18 #7
du har vel kigget slettet post?
21. august 2011 - 17:25 #8
Generelt: Hvis/når du 'kigger' efter *.PST filer skal du aktivere visning af [System][Sjkulte] filer ...
Avatar billede btoe Nybegynder
21. august 2011 - 18:02 #9
Desværre fandt jeg ikke andre pst filer end den jeg havde i forvejen.
Er nu næsten et helt nervevrag - jeg bliver nødt til at finde dem, da jeg ellers ingen dokumentation har på noget som helst..........
De kan da ikke bare forsvinde, eller:::,
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2011 - 18:46 #10
har du kigget din slettet post el. din papirkurv eller hvad det nu hedder i microsoft outlook? og i alle de andre mapper du har?
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2011 - 18:48 #11
og hvad med din rigtige papirkurv på selve din pc - jeg var ude for flere gange med outlook expres, at den ligesom ryddere op i mine mails og så lå de i pc´ens papirkurv!!!
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2011 - 18:49 #12
tror de lå som meget specielle fil-typer dér i papirkurven!
Avatar billede btoe Nybegynder
21. august 2011 - 18:56 #13
Ja, jeg har kigget i alle mapper og også i papirkurven, men desværre var der ikke nogen.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2011 - 19:25 #14
jeg tror de lå som "bak"-filer i min papir-kurv!
kan forstå det er meget magtpåliggende for dig at finde de mails - hvis jeg var dig ville jeg kontakte microsoft og  afhængig af om dit styre-system var præ-installeret el. det ikke var ta´r de et el. andet beløb for det! måske de har en løsning på det! men koster det noget er det ikke et lille beløb!
det er jo en microsoft-mail-box!
21. august 2011 - 20:33 #15
...microsoft-mail-box! ... - men på nuværende tidspunkt ER Mail filerne overført til brugerens LOKALE Outlook og findes på ingen måde ude i verden. Det kan M$ jo ikke gøre noget som helst ved ...

Microsoft Outlook mail information findes KUN KUN KUN i en eller flere *.PST filer på din LOKALE Harddisk - ikke som 'løs' fil eller lign. i 'papirkurven' !!! I modsætning til den GAMLE Outlook Express system!

Har du oprettet mapper/undermappe i din Outlook [Indbakke] ? Eller ligger de alle i én stor rodebunke i din [Indbakke] ?

(Jeg har selv ~50 mapper/undermapper i min M$ Outlook - fordelt på 5 forskellige *.PST filen - og i samarbejde med [Regler] ...)

---

Hvis du på nogen måde skal RECOVER noget som helst SKAL du OMGÅENDE SLUKKE DIN HARDDISK. Den skal så side som dum 'slave' i en ANDEN PC og DERFRA gennemfør diverse RECOVER værktøjer...
Men det er nok for sent nu !!!
Avatar billede btoe Nybegynder
22. august 2011 - 19:15 #16
Jeg har masser af undermapper og de er ikke berørt. Det er "kun" de mails, der lå i indbakken og i sendt post. Mærkeligt.
De ligger desværre alle i kun 1 pst og der er desværre ikke andre pst filer på harddisken. Du har nok ret i, at det er for sent at slukke, da jeg har prøvet alt muligt, men jeg har stadig et håb for, at der er en eller anden, der har de vise sten, der kan skaffe mig disse mails tilbage.............
22. august 2011 - 20:16 #17
... tanken kunne nemlig være at du i farten har fået trukket omtalte "forsvundne" mail ned i en (under)mappe ?

og/eller

en eller anden Regel (hvis du har oprette nogen) har drillet.

Jeg har været ude for at en Regel blev opsat forkert - og ALLE indkomne Mail endte i en nyoprettet (under)mappe... Dooooh...
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2011 - 21:50 #18
microsoft outlook er en del af office-pakken. prøv søge-funktionen under start - evt. søg på emne-titlerne!
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2011 - 21:50 #19
microsoft outlook ligger ikke på nettet - det ligger på din pc!
22. august 2011 - 21:55 #20
Ref #19 - som jeg også har skrevet i #15 ...

Forøvrigt - hvilket STYRESYSTEM ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ?

---

"Rigtige Mænd Tager Ikke BackUp - Rigtige Mænd Græder Tit" *S*

---
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2011 - 22:53 #21
jeg ta´r altid back-up - er jeg så ikke en rigtig quinde?
Avatar billede vejmand Juniormester
23. august 2011 - 03:07 #22
Hvis du er rigtig rigtig heldig, er din Outlook sat op til at gemme en kopi på serveren. Se under punkt 10, der skal være flueben i "Leave a copy.......": http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26036
Avatar billede btoe Nybegynder
28. august 2011 - 17:24 #23
Jo, jeg er så heldig, at alle mine indbakke mails kan hentes fra en anden computer, da det er den, der tager alle mails hjem fra serveren hos TDC. MEN alle mine sendte mails er stadig væk - og de rummer bekræftelser på vigtige aftale, så jeg er helt på sk......
Og til karise larry har jeg xp som styresystem og kaspersky internet security som sikkerhed. Den har ikke observeret nogen virus, så det kan ikke være det.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 18:52 #24
jeg ville bruge outlook expres istedetfor micrsoft outlook - for fremtiden!
du har vel ikke eks.vis enten windows live mail el. thunderbird for jeg har været ude for at disse to mail-boxe har stjålet mine mails. hvis du har konfigureret windows live mai l ligger de måske dér!
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 18:53 #25
og hvis du samtidig i windows live mail har koblet din anden mail-box til!
Avatar billede vejmand Juniormester
28. august 2011 - 18:59 #26
jegerdiana >> Jeg tror ikke Sendt post vil ligge i windows live mail når de er sendt fra Outlook.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 19:27 #27
kender ikke noget til evt. samarb. mellem expres og windows-live-mail - mine erfaringer var samarb. mellem live-mail, gmail og webmail! og her stjal live-mail både indbakke, sendt post og mappe-mails lidt ad gangen! og min thunderbird stjæler mails fra min gmail hver eneste gang jeg logger på thunderbird!
28. august 2011 - 19:36 #28
Ku' ikk' la' vær ->

...min thunderbird stjæler mails fra min gmail hver eneste gang jeg logger på thunderbird! ... - fordi din [thunderbird] er sat op til at slette på Serveren når overførsel er gennemført. Dette er typisk standard...

--

...jeg ville bruge outlook expres istedetfor micrsoft outlook - for fremtiden!... - altså gå 3 generationer bagud ? Der er mange flere muligheder i MS Outloook; også sikkerhedsmæssigt. Desuden findes den GAMLE Outlook Express ikke i Vista/WIN7/...

--
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 20:06 #29
at expres ikke findes i vista og windows 7 er jeg da udmærket klar over!
hvad du skriver om thunderbird gælder ikke for windows live-mail - her opsætter man selv samarb. med en evt. anden mail-box eller osse fravælger man det! og har man opsat den så stjæler din mails og der efterlades ingen kopi i den anden mail-box!
Avatar billede btoe Nybegynder
05. september 2011 - 19:13 #30
Min harddisk brød sammen, så det har sikkert været grunden til denne mystik - der har været fejl på den.
Heldigvis kunne det meste af mine data reddes, så nu kører jeg igen :-)
Tak for alle jeres råd!