Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 17:09 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

IE9 velkomst bliver ved med at poppe op

Hej Eksperter

Jeg har et problem med IE9, min startside er sat til Google, men IE9 velkomst bliver ved med at loade en fane og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg får den til at lade være med det. I internet instillinger er der kun google som startside, nogen der kan hjælpe ?

Win7 64bit på en spritny Medion stationær købt idag
24. august 2011 - 17:17 #1
... du følger bare denne GUIDE som denne IE9 velkomst viser dig! Istedet for at bare lukke den fane uden at se hvad der står...
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 17:23 #2
Nu har jeg set hvad der står, men der er ingen guide, kun introduktion til IE9... Hvad mener du Karise ?

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Getting-started-with-Internet-Explorer-9
24. august 2011 - 17:27 #3
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 17:30 #4
Ja, det er Karise
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 17:31 #5
Det skal måske lige tilføjes at jeg afinstallerede diverse "CrapWare" før den kom på nettet inkl. Google Chrome
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 17:32 #6
Iøvrigt var IE9 installeret på maskinen da den blev startet første gang
Avatar billede tobrukDk Novice
24. august 2011 - 17:44 #7
har du kigget om der er virus? der kunne måske være derfor at den gør det?
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 17:54 #8
Virus TobrukDk ? Maskinen er spritny og helt ren !
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 17:55 #9
Scannet med MSE og MBAM
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 17:57 #10
Og Ccleaner
24. august 2011 - 17:58 #11
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Getting-started-with-Internet-Explorer-9

Nederst er følgende ->

Var disse oplysninger nyttige?

Svar [JA] - og Microsoft burde være tilfreds ?
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 18:03 #12
Ja Karise det var også min første tanke, men det hjalp ikke ..
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 18:05 #13
Og det er både 32bit og 64bit der gør det ?? Fatter intet ...
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 18:10 #14
hentede et par "nye" versioner af IE7, 32 og 64bit, valgte kør som admin, men der er en nyere version installeret skriver den ???
24. august 2011 - 18:15 #15
Du kan på ingen måde indlægge en gammel version af IE ...

Men kig i ...[Kontrolpanel] [Programer og funktiner]  [Vis instalerede opdateringer] ... og der finde IE9 -> FJERN ...
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 18:20 #16
Ok prøver lige det Karise
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 18:48 #17
jeg får en fejl c335 når jeg forsøger at installere IE7 via win update ?
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 19:10 #18
startede lige den maskine op

tak for hjælp indtil videre :-)

Den vil ikke så jeg laver en factory reset og prøver igen.

opdatering følger!
24. august 2011 - 19:27 #19
Ref #17

Som sagt -> Du kan på ingen måde indlægge en gammel version af IE ...

WIN7 / Vista er 'født' med IE8 og kan/bør/skal opdateret til IE9 + efterfølgende opdateringer!!!
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 20:14 #20
Ups, jeg mente naturligvis IE9 ... og det er der fejlen opstår, sry
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 21:29 #21
nu har jeg genoprettet maskinen fra de medfølgende cd/dvd skiver og opdateret alt windows, samt brændt recovery dvd, problemet er der stadig ? Den starter med aldi på den ene fane og velkommen til IE9 på den anden fane, fanens !!
24. august 2011 - 22:03 #22
... check lige (igen) hvilken IE startside(r) du har

[Funktioner] [Internetindstil...] [Generelt]

Evt. smid denne ALDI side ud (eller elsker du bare den hver gang *S* ?) - så feltet er TOMT
[Brug tom side]
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 22:12 #23
Aldi er ude af startsiden, selvom den står til "tom side" så kommer den der velkommen fane hvergang "Hils på din nye browser"
Mon ikke man kan gøre noget i regbasen ?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
24. august 2011 - 22:58 #24
Tryk Win + R -> Skriv "inetcpl.cpl" tryk ok -> Vælg fanen Avanceret -> Tryk på nulstil.

Efterfølgende gå til fanen generelt. Slet ALT hvad der står i feltet Startside. Skriv adressen på din ønskede start side, eks. www.google.dk

Første gang IE startes herefter skal du gennemfører guiden med de grundlæggende indstillinger. Og så skulle den helst ikke komme mere ;-)
Avatar billede foodear Praktikant
25. august 2011 - 11:11 #25
HEUREKA, så er der hul igennem, micma18_ du klarede det ! fantastisk !!

micma18_ du løste mit problem, smid et svar og pointene er dine.

Karise 10000 tak for din tid og hjælp :-)
Avatar billede tobrukDk Novice
25. august 2011 - 15:26 #26
Okay jeg vil bare gør omkring det . ,
Avatar billede foodear Praktikant
27. august 2011 - 09:02 #27
micma_18 hallo !! ref #25
Avatar billede micma18_ Nybegynder
27. august 2011 - 15:37 #28
kanon du fik det til at virke! :-)
Avatar billede jab2003 Nybegynder
13. september 2011 - 00:53 #29
Jeg har samme problem. Også på helt ny Medion maskine fra Aldi.
Jeg har prøvet ovenstående vejledning fra micma_18, men velkomstsiden bliver desværre ved med at komme :-(
Avatar billede tumben Novice
05. november 2011 - 21:52 #30
jeg har precis samme problem...en pc købt a veninde i aldi idag.....hjjææææællpppppp...ovenstående virker ikke
Avatar billede superstarman71 Nybegynder
30. november 2011 - 20:01 #31
Har løsningen. Har nemlig også købt medion pc i dag.

Det du skal gøre er:
1. Åben stifinder. Tryk på Organiser mappen næsten øverst til venstre. Gå ned til "Mappe & Søgeindstillinger". Tryk på den.
2. Tryk på Fanen "Vis"
3. Find Mappe Skjulte filer og mapper. Sæt Flueben i vis Skjulte filer og mapper og drev. Tryk OK
4. Åben Stifinder igen. Se under dit eget navn mappe. "dit navn, eller hvad du har kaldt Pc"
5. Tryk på mappen "Favoritter"
6.Tryk derefter på mappen "Favoritlinje"
7. Slet  "vis Websteder" cookien. (Tror den hedder)
Så skulle den ikke starte op igen.
Men tjek lige i Internetindstillinger, at den ikke står som aktuel side, for så vil den jo starte op igen.
PS:  Se nr. 3. Husk at gå ind i stifinder og sætte fluebenet i "vis ikke skjulte filer og mappe og drev, når det virker med IE9. Så beskytter du filerne igen.
Avatar billede superstarman71 Nybegynder
30. november 2011 - 20:04 #32
Har løsningen. Har nemlig også købt medion pc i dag.

Det du skal gøre er:
1. Åben stifinder. Tryk på Organiser mappen næsten øverst til venstre. Gå ned til "Mappe & Søgeindstillinger". Tryk på den.
2. Tryk på Fanen "Vis"
3. Find Mappe Skjulte filer og mapper. Sæt Flueben i vis Skjulte filer og mapper og drev. Tryk OK
4. Åben Stifinder igen. Se under dit eget navn mappe. "dit navn, eller hvad du har kaldt Pc"
5. Tryk på mappen "Favoritter"
6.Tryk derefter på mappen "Favoritlinje"
7. Slet  "vis Websteder" cookien. (Tror den hedder)
Så skulle den ikke starte op igen.
Men tjek lige i Internetindstillinger, at den ikke står som aktuel side, for så vil den jo starte op igen.
PS:  Se nr. 3. Husk at gå ind i stifinder og sætte fluebenet i "vis ikke skjulte filer og mappe og drev, når det virker med IE9. Så beskytter du filerne igen.
Avatar billede superstarman71 Nybegynder
30. november 2011 - 20:30 #33
Opdateret

Har løsningen. Har nemlig også købt medion pc i dag.

Det du skal gøre er:
1. Åben stifinder. Tryk på Organiser mappen næsten øverst til venstre. Gå ned til "Mappe & Søgeindstillinger". Tryk på den.
2. Tryk på Fanen "Vis"
3. Find Mappe Skjulte filer og mapper. Sæt Flueben i vis Skjulte filer og mapper og drev. Tryk OK
4. Åben Stifinder igen. Se under dit eget navn mappe. "dit navn, eller hvad du har kaldt Pc"
5. Tryk på mappen "Favoritter"
6.Tryk derefter på mappen "Favoritlinje"
7. Slet  "Forslående Websteder" internetgenvej. (Tror den hedder det)
Så skulle den ikke starte op igen.
Men tjek lige i Internetindstillinger, at den ikke står som aktuel side, for så vil den jo starte op igen.
PS:  Se nr. 3. Husk at gå ind i stifinder og sætte fluebenet i "vis ikke skjulte filer og mappe og drev, når det virker med IE9. Så beskytter du filerne igen.