Avatar billede gummimand Nybegynder
10. oktober 2011 - 10:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Optræd som ny entitet hver gang man "går på" nettet

Jeg kunne godt tænke mig, at hver gang jeg går på nettet optræder jeg som en ny og ukendt entitet. F.eks. overfor google eller andre der ikke behøver vide hvem jeg - eller min PC - eller min browser er.

Jeg tænker ikke (blot) på at ændre IP via en proxy, men at gå på nettet så jeg (dvs. min PC, brower osv.) ikke kan identifisere - med mindre jeg selv vælger det, overfor banken, biblioteket, mail osv.

Jeg skal være et nyt og uskrevet blad hver gang.

Kan det lade sig gøre? Jeg har ikke fundet noget brugbart på google.

Windows eller linux ...

Mvh
Gummimand
Avatar billede Wally73 Mester
10. oktober 2011 - 10:27 #1
Det hedder private browsing og findes i næsten alle de nyere browsere.
Det slører dog kun de software-mæssige kendetegn, så du skal stadigvæk benytte en proxy for at sløre din IP-adresse.
Avatar billede Wally73 Mester
10. oktober 2011 - 10:30 #2
Hov, jeg tror faktisk ikke at Private Browsing skjuler det hele.
Tror stadigvæk at browser mærke og version, opløsning og operativsystem er detekterbart, da det ofte skal bruges til at tilpasse sidens visning.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. oktober 2011 - 11:16 #3
Det du har brug for er TOR network og Onion routing.

TOR er skabt for at sikre den ultmative anonymitet.

Den bedste måde at teste på er at installerer TOD klienten og så surfe sider der har lands/område specifikke reklamer, porno er en mulighed, og så se hvordan det område som disse web sites registrere dig kommende fra skifter hver gang du reloader

TOR virker fortrindeligt, men kræver lidt at komme i gang med
Avatar billede gummimand Nybegynder
10. oktober 2011 - 12:54 #4
bufferzone

Problemet med Tor er at man ikke kan bruge sider med flash, som http://hastighedstest.tdc.dk/ mfl.

IP anonymitet er i første omgang ikke så vigtige, jeg vil, udefra, se nyfødt ud :O hvergang jeg åbner min browser.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. oktober 2011 - 13:00 #5
Så er TOR ikke den løsning du leder efter
Avatar billede gummimand Nybegynder
11. oktober 2011 - 20:48 #6
Hvis man prøver p-check.info får man en h....... masse at vide om een selv. Det er det jeg har prøvet/prøver på at sætte en stopper for. Det er ikke lykkedes - endnu. Som alternativ, til at stoppe det, forestiller jeg mig at man kan spoofe de oplysninger der bliver givet, eller sørge for at det er nonsens oplysninger der kan ses.

Any ideas?
Avatar billede gummimand Nybegynder
25. oktober 2011 - 09:43 #7
Lukker og slukker