Avatar billede BUILDDK Mester
26. oktober 2011 - 21:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

display

hej jeg skal bruge en driver til MONITOR\LGD02DC

skal passe til win 7 64 bit

på for hånd tak
Avatar billede thesnoop Nybegynder
26. oktober 2011 - 22:09 #1
Producent:
Model:

Skal du søge på i stedet..
Dette er et fabriksnummer
Avatar billede teknik Juniormester
26. oktober 2011 - 22:16 #2
Hmmm.

Kunne du evt. give lidt flere detaljer om din hardware.
Avatar billede BUILDDK Mester
26. oktober 2011 - 22:24 #3
en asus K53SV bærebare og skal bruge driver til skærmen ik skærm korte  på for hånd tak
Avatar billede teknik Juniormester
26. oktober 2011 - 22:32 #4
OK, tak.

Så må jeg spørge om, hvor du får MONITOR\LGD02DC fra?

Lyder som om du har slået op under:

-enhedshåndtering, -skærme, - "navn på din skærm(standard pNp?)
-Egenskaber, - fanen "detaljer", - punktet "hardware ID".

I 99,9% af alle  tilfælde, så kræves der ikke nogen særskilt driver til en skærm, da skærminterfacet er så standardiseret.

Hvis det ret lange "opslag" er rigtigt "gættet", så burde din windows automatisk have identificeret skærmen og vælge den korrekte driver.

...
Så altså - burde være der af sig selv, med mindre din windows er beskadiget, og vi kommer derfor ikke videre uden yderligere info, som fx. kunne være:
At du ser et udråbstegn på gul baggrund, eller at andet "sygdomstegn", fx. et specifikt program som erklærer sin "utilfredshed"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. oktober 2011 - 22:36 #5
Der laves ikke drivere til skærme, men der laves farveprofiler til mange. Farveprofilen justerer skærmen, så den viser mere korrekte farver end den gør som standard. Umiddelbart ser det ikke ud til at Asus har lavet en til din monitor, så dit bedste håb er at Microsoft har en tilgængelig via WindowsUpdate.

http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=K53SV&p=3&s=295 under utilities og other finder du flere "video" relaterede programmer, men præcis hvad de skal gøre godt for ved jeg ikke.
Avatar billede teknik Juniormester
26. oktober 2011 - 22:38 #6
Hvis du er midt i en reinstallation, så kunne manglende installation af fx. chipsæt drivere være skyld i at skærmen ikke identificeres fx. korrekt.

Den ligger på siden her.
http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=K53SV&p=3&s=295

"The Turbo Boost Monitor application"
Under "others" kunne også være interessant.
Avatar billede teknik Juniormester
26. oktober 2011 - 22:43 #7
Sidste par linier i #6 er delvis gentagelse af #5
- tog ikke en preview - sorry
Avatar billede BUILDDK Mester
27. oktober 2011 - 00:18 #8
tak for alle save grunden til jeg vild have en driver til skærmen er at jeg vild se om jeg kan køre mere ind 60 hz
Avatar billede teknik Juniormester
27. oktober 2011 - 01:07 #9
Ok

Hvis du i -kontrolpanel, - personlige indstillinger
-skærmindstillinger, -fanen skærm

drop down box for "skærmens opdateringshastighed", alene tilbydes 60Hz, så er der næppe andre muligheder.

når du nu nævner grunden, så mindes jeg ikke  lige at have set punktet skærmfrekvens være justerbart på LCD skærme.

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, så vælger de allerfleste producenter at "lægge låg på" ved 60hz, da grænsen for den normalt anvendte DVI protokols båndbredde ligger lige deromkring.
...enkelte påstår at have mulighed for 75hz, men det er absolut et fåtal, så jeg er lidt tvilende på om de "sludrer".

Hvis du skal op på højere refresh rates end de 60hz med en bærbar og en LCD skærm, så kan du nok godt indstille dig på at skulle investere i en ekstern skærm som har HDMI interface i stedet for DVI, og det vil for 98%+ af de bærbare antagelig være en ekstern skærm, da jeg ikke ser migrering til HDMI standard som særlig sandsynlig indenfor bærbar markedet, øget refresh rate ville nemlig betyde øget strømforbrug, og det er jo præcis det modsatte af hvad de fleste bærbar-producenter forsøger at opnå.

summa summarum:

Din skærm vil med høj sandsynlighed ikke kunne stilles højere end 60Hz, uanset hvilken driver du få fat i.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. oktober 2011 - 09:44 #10
Nu skal vi liiiige forstå teknikken.

Frekvensvalg var relevant på gamle CRT (billederør) skærme, da katodestrålen løber ned over, og opdaterer skærmen ved en bestemt frekvens. En 60Hz frekvens ligger på samme frekvens som vores elnets vekselspænding, og derfor vil dårlige halogenlamper og specielt lysstofrør kunne give flimmer på en skærm (husk blot på nyhedsudsendelser hvor man har optaget på et kontor - filmens optagelsesfrekvens ligger så tæt på skærmenes, at de står og flimrer).
Derfor var der behov for at skrue frekvensen i vejret til 75, 85 eller måske 100Hz. Også alene af den årsag, at bevægelser (spil) bliver mere flydende.

Men en flad TFT skærm har ikke som sådan en opdateringsfrekvens. Den ændrer løbende status på de enkelte pixels, som skærmen er opbygget af.
De dyrere fladskærms TV blev for noget tid siden solgt som 100 eller 200Hz - det har ikke noget med skærmens totale opdateringsforhold at gøre, men mere med opdateringen i pixeleringen (dårlig forklaring - google det selv, der er skrevet MANGE lange artikler :-). Sjovt nok er det ikke længere interessant at reklamere med, da det egentlig viste sig ikke at have den helt store synlige effekt hjemme i stuen...

Når man kører analogt til en digital skærm, kan man stadig ændre frekvensen, da det analoge signal jo skulle sendes med den frekvens, der passer til (CRT) skærmen. Dette signal bliver så konverteret til et "statisk" digitalt signal i fladskærmen, der dermed er ligeglad med hvilken frekvens der sendes med.
Digitalt signal direkte til en digital (flad) skærm (DVI eller HDMI), skal slet ikke konverteres til analogt signal undervejs, og derfor giver det ingen mening at snakke frekvens. Hvis signalet skulle sendes oftere end de 60 gange i sekundet som er standard, skal vi pludselig til at bruge grafikressourcer til at opdatere og sende grafikbilledet oftere - til ingen nytte, da skærmen jo ikke kan bruge det til noget.

Derfor vil et digitalt signal med den rette video og (indbygget) skærmdriver altid blive vist med korrekt opløsning i 60Hz frekvensen.

...Lang historie - og det er ikke sikkert at alt er skrevet 100% tilfredsstillende for ordkløvere, men det korte resume er, at du ikke kan - eller skal - ændre frekvensen på en bærbar, eller enhver anden maskine hvor man kører digitalt signal til en digital skærm.
Avatar billede BUILDDK Mester
27. oktober 2011 - 11:32 #11
tak for alle svar igen hvis i vild have point så skrive svar i stedet for kommentar =0)
Avatar billede teknik Juniormester
27. oktober 2011 - 14:12 #12
Hej mnd1984 - her var et svar.

Mht. #10,
hvor Ole_Madsen liiige vil hjælpe os andre amatører med at forstå teknikken, så vil jeg da sige:
Kære Ole, du lyder til at være rigtig godt inde i tingene,
Langt bedre end de fleste!
Sikkert også bedre end mig.
Men når du ikke husker, at vores elnet her i europa kører 50Hz, mens det er amerikanerne(& naboer) som kører 60Hz.
Så synes jeg ikke vi skal starte nogen særlig stor diskussion.

Og kald mig så bare ordkløver ;-)