Avatar billede jensenxp Novice
31. oktober 2011 - 16:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ikke godkendt navneserver hos DK-hostmaster

Hej
Jeg forsøger at redelegere energioen.dk til ns5.hostexcellence.com, men får følgende svar fra DK-hostmaster:

ikke godkendt navneserver
ns21.hostexcellence.com
ns22.hostexcellence.com

Efter en del snakken frem og tilbage med DK-hostmaster og hostexcellence.com har jeg snart givet op. Hvad betyder den meddelelse og hvad kan/skal jeg gøre.

energioen.dk er kørende hos clichehosting.dk og vi ønsker at flytte til hostexcellense.com - jeg har oprettet sitet og vil nu flytte, men niks den går ikke.
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2011 - 16:56 #1
Det betyder at hostexcellense.com ikke har ansøgt om DK Hostmaster om, at få godkendt deres nameserver og de er derfor ikke i stand til, at have en .dk domæne liggende på deres nameserver.

Så kan du kigge på en anden løsning som gratisdns og flytte det hen til dem også oprette de nødvendige A og MX records
Avatar billede jensenxp Novice
31. oktober 2011 - 17:03 #2
Hov - jeg glemte at sige at jeg også har L4.dk kørende hos hostexcellence.com med samme navneserver: ns5.hostexcellence.com og sec ns6.hostexcellence.com
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2011 - 17:16 #3
Du skal bruge disse, de er godkendt
ns5.hostexcellence.com
ns6.hostexcellence.com
Avatar billede jensenxp Novice
31. oktober 2011 - 17:18 #4
det gør jeg og får så svaret:

ikke godkendt navneserver
ns21.hostexcellence.com
ns22.hostexcellence.com
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2011 - 17:20 #5
Det ser ud til at de har godkendt nameserver fra ns1.hostexcellence.com til ns20.hostexcellence.com - Så er de kommet så vidt at de nu er kommet til at bruge ns21 og ns22 skal de have dem godkendt først
Avatar billede jensenxp Novice
31. oktober 2011 - 17:21 #6
har forresten på opfordring fra Hostexcellence også prøvet ns-pri.ixwebhosting.com men, med samme svar

ikke godkendt navneserver
ns21.hostexcellence.com
ns22.hostexcellence.com
Avatar billede jensenxp Novice
31. oktober 2011 - 17:23 #7
hmm - men hvorfor bliver ns5.- og ns-pri.ixwebhosting.com begge til ns21
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2011 - 17:26 #8
Ja, jeg kender ikke deres setup, men alle NSerne peger på den samme server, så forstår ikke helt ideen med de mange navne, men måske har de en ide med det.

Men det er nok noget med opsætningen hos hostexcellence.com der gør at den hele tiden vil hen til ns21 eller hvis de er ved at få den godkendt måske.

Men du kan ikke gøre så meget kan du ikke få den igennem hos DK hostmaster er der kun en der kan rette op på det, det er udbyderen, de skal sørger for at lave en ændring så ns5 accepteres eller godkende de sidste 2
Avatar billede jensenxp Novice
31. oktober 2011 - 17:29 #9
ok - giv svar - kan du måske sige hvorfor l4.dk så kan bruge ns5.- er det mon fordi den ikke pegede på ns21 dengang jeg lavede den?
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2011 - 17:34 #10
Det er svært at sige, måske var de ikke kommet højere end de godkendte dengang, men det virker underligt, men det er nok kun hostexcellence.com der kan svare på det
Avatar billede jensenxp Novice
31. oktober 2011 - 17:42 #11
Jeg takker og har givet den videre ti HE så håber jeg der sker noget, ellers må jeg jo se om jeg kan finde ud af gratisdns (ser lidt langhåret ud syntes jeg :-) ).

smider du et svar
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2011 - 17:52 #12
Det er ikke så svørt - se evt http://www.gratisdns.dk/howto/hp/index.phtml

her er et svar