Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
01. november 2011 - 11:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af live streaming

Hej

Jeg søger hjælp og gode råd til opsætning af en server der kan streame et Live TV signal (DVB-C) på et LAN.

Jeg skal sætte en server op med følgende hybrid USB kort:

http://www.pctvsystems.com/Products/ProductsEuropeAsia/Hybridproducts/PCTVQuatroSticknano/tabid/254/language/en-GB/Default.aspx

Alle klienter skal boote op og vise en browser i kioskmode - i browseren vil jeg gerne indlejre et videovindue der viser live signalet.

Jeg har PT prøvet at sætte programmet "MediaPortal" op og det kører fint - problemet er bare at det bruger timeshifting - således at alle klienter starter med at vise video fra det tidspunkt serveren påbegyndte streamingen. en option jeg ikke kan få disabled.

Jeg kunne godt tænke mig at signalet virkelig var LIVE - men 20-30 sekunders forsinkelse er også ok.

Jeg har prøvet andre streaming programmer - men mange har svært ved at håndtere det hybrid kort jeg har købt.

Er der nogle der har nogle gode råd så jeg kan komme videre?

M.v.h.

Rasmus
Avatar billede jokkejensen Novice
01. november 2011 - 13:24 #1
Hvor mange brugere skal der være på ?
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
01. november 2011 - 15:19 #2
Indtil videre kun 1 - men senere op til 5 stk.

Jeg vil lave en hjemmeside som hver klient henter på en server ude af huset.

Men selve video-indlejringen i hjemmesiden skal hentes fra en lokal server i huset.
Avatar billede jokkejensen Novice
01. november 2011 - 15:31 #3
og det medfølgende software "DistanTV" kan ikke klare opgaven ? - det skriver de jo selv på deres hjemmeside?

Jeg havde kastet penge i en slingbox i stedet.
Avatar billede jokkejensen Novice
01. november 2011 - 15:32 #4
"Imagine you can watch your home TV program on your iPhone in a cafe or hotel lobby. The included DistanTV software lets you stream Live-TV and TV recordings to your iPhone and iPad.
You can even schedule TV recordings over the Internet with your smart phone. DistanTV works in your home network (W-LAN) as well as over the Internet (Wi-Fi hotspot and 3G)."
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
01. november 2011 - 15:37 #5
Jep - men det er en applikation - jeg tror ikke jeg kan lave en HTML indlejring med det - men måske tager jeg fejl.

Mindes også at den ikke kører ful opløsning.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
16. november 2011 - 00:26 #6
Lukker