Avatar billede moxxi Nybegynder
15. november 2011 - 10:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning af printer på netværket

Goddag eksperter.

Jeg skal sætte en printer op på mit arbejde, som hedder følgende: Brother MFC-8460N - og switch som den er tilsluttet til: D-Link DES-1008D - Jeg ved godt jeg skal ind og sætte TCP/ip på printeren, men hvad skal den stå på? og hvad skal jeg følgende ind og sæt op på routeren? Eller tager jeg helt fejl? Kom gerne med en vejledning.

Mange tak :)
Avatar billede Blandy Praktikant
15. november 2011 - 11:46 #1
Kommer jo meget an på hvordan jeres netværk er sat op i firmaet. Om i evt kører med vlan eller hvordan. OM i har en printserver også.

Hvis i arbejder med vlan, skal printeren have en adresse i det pågældende netværk som det er tildelt. og en default gateway til routeren.

Fortæl noget mere om hvordan jeres netværk er i firmaet.
Avatar billede moxxi Nybegynder
15. november 2011 - 14:41 #2
Har selv fået det løst :)