Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
15. november 2011 - 21:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Google Analytics siger noget men One.com siger noget andet (besøgende)

Hej Eksperter håber i kan hjælpe mig med dette spørgsmål

Jeg har makket lidt med google analytics her i denne weekend.

Jeg lavede min hjemmeside færdig i fredags men mangler lige nogle undersider at sætte koden ind på men det er minimal hvad der kommer til de sider.

Men Google siger at der er kommet fra i fredags og til i dag 56 besøgende, men one.com's statistik siger at der bare igår var kommet nået i 60'erne af besøgende..

Hvad kan man stole på One.com eller Google Analytics ?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
15. november 2011 - 21:48 #1
Jeg ville stole på one.com, GA kan jo have haft timeouts i de javascript som skal lægges ind på siden.

Derudover er der også omkring 24 timer i forsinkelse mener jeg Google skriver et sted.

Først og fremmest skal du være 100% sikker på at det er de samme tal/ visninger der måles på.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2011 - 22:01 #2
Og så er vi også nogen, der slår Google Analytics fra i browseren, så det er vel fint nok at tallene fordeler sig på den måde.
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
16. november 2011 - 13:15 #3
Så I siger at man ikke kan stole så meget på google analytics ?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. november 2011 - 20:48 #4
Man kan stole lidt på dem, men i og med det er javascript som skal afvikles på klienten så har man ikke den store kontrol med hvad der sker, hvorimod selve iisloggen er 1005 nøjagtig :)
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
17. november 2011 - 08:29 #5
Okay tak for svaret

Så man skal bare bruge det til at analysere sin hjemmesides trafik (det er jo i navnet Google Analytics)