Jeg har en opgave i excel som jeg gerne vil have lavet noget mere simpel, for ikke at bruge så meget tid. Mon det er det rigtige sted jeg poster den?
Opgaven består i følgende:
Jeg har et stort datasæt (ca. 4000 rækker) hvori kolonne A= Organisationsenhed kolonne B= Medarbejder navn kolonne C= Tal data
Jeg skal have optalt kolonne C i forskellige intervaller eksempelvis 1-3 , 4-6 , 7-10.
Dette er i sig selv ikke noget problem, da jeg kan benytte funktionen "FREKVENS". Mit problem består i når jeg også skal have det opdelt på de mange forskellige organisationsenheder. Jeg kunne evt. filtrerer på organisationsenhed, men funktionen "FREKVENS" tager stadig alle celler med uanset filtreringen.
Mød TrackMan og Veo på Computerworld Cloud & AI Festival og hør, hvordan tech ændrer måden, vi træner og udvikler talent – fra skolebold til The Masters.
I første omgang for ikke at spørge efter så meget, ville jeg selv sidde og lave copy/past på det enkelte resultat, efter hver filtrering på organisationsenheder.
Hvis man kunne få det i en form for skemaoversigt istedet for hver sin fane ville det være optimalt, men ellers gerne i hvert faneblad.
Jeg forstår dit spørgsmål således at:
Fane 1: Org.enhed Y med de forskellige intervaller
Fane 2: Org.enhed X med de forskellige intervaller
Fane 3: Org.enhed Z med de forskellige intervaller
Er der mulighed for at du enten kan sende filen eller nogle screendumps som jeg kan kigge på for at få en idé om hvordan det ser ud og ent lidt om hvordan du gerne vil have det til at se ud når det er færdigt?
Med venlig hilsen
Henrik
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.