Avatar billede LvM Nybegynder
15. januar 2012 - 10:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kalde initialiseret class fra class

Hej,

Jeg har to classes der begge initialiseres fra main-proceduren, og deres respektive elementer kaldes da også primært herfra. Jeg ønsker dog i min ene class at bruge elementer og have adgang til variable fra den anden class, og jeg skal derfor have fat i den instance af class'en, der blev initialiseret i min main-procedure.

Hvad er best practice herfor? Bør jeg helt undgå sådanne situationer og i stedet specificere de pågældende ønskede variable i funktionsparameterne samt starte en ny instance af class'en; eller bør jeg kun initialisere calss'en én gang i main og derefter genbruge denne instance?

I sidste tilfælde, hvordan vil jeg da bære mig ad hermed? Ved brug af new? Findes der måske en rigtig smart løsning?

Skriv endelig hvis min problemstilling står uklar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. januar 2012 - 11:29 #1
Hvis objekt b af klasse B skal kende objekt a fra klasse A, kan du new-e a først, og tage den med som parameter til new i klasse B, som så blot skal huske den.
Avatar billede LvM Nybegynder
15. januar 2012 - 20:18 #2
OK, det er accepteret :)

Jf. din aversion mod point lægger jeg selv et svar. Mange tak for hjælpen! :)
Avatar billede LvM Nybegynder
15. januar 2012 - 20:18 #3
...