Avatar billede BeHaVe Nybegynder
19. januar 2012 - 08:55 Der er 3 kommentarer

index side med autoindexering

Ved ikke helt hvad det ellers vil blive kaldt.

Jeg har wamp kørende med localhost hvor alle websites jeg er i gang med ligger i docs mappen.

Jeg kunne godt tænke mig at ha en indexside i den mappe der automatisk lister undermapperne. Jeg går ud fra det er et simpelt script? Er dog ikke så stærk i php (endnu) :-)
Avatar billede JensPeterSvensson Nybegynder
19. januar 2012 - 09:07 #1
Hvis docs mappen er din localhost. Burde du bare kunne fjerne den index.? fil du har der. Så vil du som standard får listede indholdet af mappen.

Eller er det noget i retning af:

foreach(glob('*', GLOB_ONLYDIR) as $d){
  echo $d;
}
Avatar billede danco Nybegynder
19. januar 2012 - 12:14 #2
Jeg ved ikke hvordan det fungerer i Wamp, men jeg ved at Xxamp har sådan en indexering.
Og så er jeg ret sikker på at du skal have dine projekter at ligge i en www mappe.

Hvis dine projekter ligger i den rigtige mappe bør du også få en oversigt når du går til: Http://localhost:8080
Avatar billede olebole Juniormester
19. januar 2012 - 15:11 #3
<ole>

"Hvis dine projekter ligger i den rigtige mappe bør du også få en oversigt når du går til: Http://localhost:8080"[/i] >> Nej, den port vil ikke virke i en standard WAMP installation. På den anden side er det helt korrekt, at serverroden hedder www i en WAMP - så hvor standard installationen er, ved jeg ikke rigtig  =)

Prøv at fjern index filen, som JensPeterSvensson skriver. Det burde virke

/mvh
</bole>