Avatar billede henrikhedemann Nybegynder
28. januar 2012 - 13:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløs printer

Jeg har netop fået en et nyt modem med indbygget router, fordi det det gamle modem ikke fungerede optimalt.
Via hjælp fra Dansk kabeltv fik jeg oprettet et nyt netværk, fordi der var knas med at få logget de forskellige pc'er på det gamle netværk. Det kører fint nu, men jeg bøvler med min trådløse printer(hp1102w).
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg får den oprettet på mit nye netværk?

Hilsen Heatmanns.
28. januar 2012 - 13:46 #1
... hvordan 'bøvler' ?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2012 - 14:14 #2
jeg har et par gange oplevet problemer med printere, hvis det nye netværk havde samme ssid som det tidligere. På nogle printere skulle man nulstille netværk og så søge igen.
Husk også lige, hvis du låser på mac-adresser, at routeren skal have printerens mac-adresse indtastet før den kan oprette forbindelsen.
Avatar billede henrikhedemann Nybegynder
28. januar 2012 - 15:20 #3
Hej igen.

Printeren virker ikke til at kunne finde det nye netværk. Måske skal jeg, som claes foreslår, prøve at nulstille printeren?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2012 - 15:29 #4
enten nulstille, eller du må læse manualen igennem.
Avatar billede henrikhedemann Nybegynder
28. januar 2012 - 16:47 #5
Det er åbenbart ikke så ligetil :-( Jeg har slettet printeren og vil konfigurere min opsætning, men under opsætningen kan SSID ikke genkendes - så problemet ligger muligvis et andet sted. Jeg tror ikke jeg er skarp nok, og skal muligvis læne mig op af en mere IT-minded person, som kan tjekke hele min opsætning af det nye netværk.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2012 - 17:12 #6
du skal nok have ssid-broadcast slået til (dvs synligt netværk) - i fald det er slået fra (min dell printer kan kun kobles på synlige netværk)
Avatar billede henrikhedemann Nybegynder
28. januar 2012 - 20:13 #7
Hey Claes57.

Lidt ekstra tid gav pote, det er oppe at køre igen, tak for hjælpen:-)

Hilsen Henrik.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. januar 2012 - 12:45 #8
ok- bare luk...