Avatar billede bgx2000 Praktikant
04. februar 2012 - 12:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeseide navn rettigheder ???

Hejsa,

Jeg vil gerne via 123hjemmeside oprette en hjemmeside for at advare imod et firma som jeg i den grad føler har snydt og bedraget mig.

Det er et mindre firma som gentagne gange har presset penge ud af folk på forskellige måder ved at true med inkasso osv...

Nå men mit spørgsmål er om det er tilladt at oprette en hjemmeside med det firmas navn... såfremt det firma altså ikke selv har købt deres eget domænenavn ?? eks hvis det nu var Jørgens bageri... må jeg så oprette "JØRGENSBAGERI.DK" ??? Jeg aner ikke om det er tilladt eller om det er hans egen fejl han ikke har oprettet sit eget domæne navn.

Hvis det ikke er tilladt hvad kan en straffen så være ??

Jeg håber nogle kan hjælpe :O)

Jeg vil bare gerne advare andre om at begå samme fejl som mig :O)

Venligst
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2012 - 13:03 #1
Jo, de vil sikkert kunne kræve JØRGENSBAGERI.DK hvis de selv er Jørgens Bageri. Det er vel heller ikke nødvendigt, for mon ikke man oftest bare bruger en søgemaskine, og så finder man jo nok noget om Jørgens Bageri, hvis der blot er skrevet om det. Så mit råd er at spare fremtidigt bøvl og bare bruge fx JØRGENSBAGERI.blogspot.com
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2012 - 14:20 #2
det kunne næsten være et firma-koncept i stil med 123hjemmeside:
xxx.møgfirma.dk (jeg har ikke tjekket den på dk-hostmaster.dk)
hvor folk kunne oprette xxx'er ad libitum.
Avatar billede bgx2000 Praktikant
04. maj 2012 - 11:50 #3
tak