Avatar billede katborg Praktikant
16. februar 2012 - 00:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linksys Router <-> Netgear Range extender

Har en Linksys WRT54GSV4 Router.
Lige loaded den nyeste firmware WRT54GSV4_1.50.6_ETSI_code, for at være sikker på at det ikke var årsag til problemet.

Har nu købt en ny Canal Digital HD PVR box, som kræver ethernet kabel.
Startede med og tilslutte direkte til Linksys med 10m. kabel (der bare lå på gulvet "kontor" til stuen = ikke pænt/populært :)
Men med kablet direkte i router virker SAT boxen som den skal, jeg kan fjernstyre dem med min iPhone :)

For at undgå og trække 15-20m. kabel henover over loftet, købte jeg en Netgear WN2000RPTv2 WIFE range extender med 4 ethernet stik.

Routeren er sat std. op med WPA2 personal sikkerheder, og jeg har hidtil ikke har problemer med tilslutning af PC, Smartphones eller Samsung BD-8200.

Tilslutning af Netgear > Linksys gik også fint med Setup wizard.

Har så sat SAT box'en til Netgear med kabel, auto konfiguration ser også ud til at fungere fint.
MEN.... jeg kan ikke logge SAT box'en på Video On Demand, jeg kan ikke "se" box'en fra min iPhone.

Hvis jeg forbinder Samsung til BD8200 til Netgear, istedet for Linksys, kan min iPhone heller ikke se BD'en. Kun hvis den er direkte tilsluttet min Linksys Router. Smart TV på BD'en virker uanset hvilken WIFI jeg tilslutter.

På Netgear kan jeg i status se IP adresse på dem, der er tilsluttet direkte til denne.
Tilslutter jeg min PC, iPhone eller lignende til denne, virker internet, mail osv. uden problemer.

På Linksys kan jeg KUN se IP adresse på dem, der er tilsluttet direkte til denne, kan overhovedet ikke se Netgear, eller hvad der er tilsluttet til Netgear

Synes jeg har været alle opsætninger igennem, uden og kunne finde ud og "åbne" for adgang imellem disse "2 net".

Det burde jo være et net ??
Samme gateway, subnet, DNS osv videre - så hvorfor hulan virker det ikke ?

Skal jeg virkelig trække kabel over loftet istedet? og så sætte en switch op når jeg engang skal have tilsluttet flere enheder med kabel i stuen ?
Avatar billede katborg Praktikant
16. februar 2012 - 00:40 #1
WIFE range extender :D

Det er selvfølgelig en WIFI range extender ;)
Avatar billede katborg Praktikant
16. februar 2012 - 01:03 #2
Rettelse
På Linksys (Router) kan jeg se alle IP'er undtagen Netgear.

På Netgear kan jeg se alle IP'er, også Linksys (gateway)
Avatar billede katborg Praktikant
16. april 2012 - 08:26 #3
Ingen forslag til løsninger ???

Lukker spørgsmålet igen