Avatar billede kim48 Nybegynder
16. februar 2012 - 09:53 Der er 9 kommentarer

Antenne til 4G router

Jeg har netop modtaget og installeret en Hauwei b593 4g router fra Telia. Signalskalaen til 4G nettet viser 3 ud af 5 streger, hvilket giver mig en hastighed på 20/10 Mbit. Hastigheden er godkendt, men jeg er selvfølgelig interesseret i at få bedre signal og højere hastighed hvis det er muligt.

Derfor er jeg på udkig efter en ekstern antenne, men har endnu ikke fundet en løsning. Kan en antenne til et 3G modem evt. bruges?
Avatar billede mikaelch Novice
05. marts 2012 - 21:19 #1
hvilken model 4g modem er det der findes 4g forstærker eksempelvis denne her http://www.bedresignal.dk/maerke/huawei-2/b593u-188/4g-antenner/clip-antenne-56.html
Avatar billede mikaelch Novice
05. marts 2012 - 21:22 #2
jeg kan se det er samme model jeg postet den burde kunne bruges den jeg linker til
Avatar billede j-j Nybegynder
06. marts 2012 - 13:37 #3
Kan man ikke få et kabel til at sætte på, så man kan forlænge det 5m f.eks? Jeg har også omtalte router, og gad godt have antennerne i et loftsvindue som har fri udsigt til masten. Så kunne jeg slippe for at have routeren stående i vinduet.
Avatar billede j-j Nybegynder
06. marts 2012 - 14:25 #4
Nevermind. Hvis man lige scroller lidt ned, har de kablerne. Doh!
Avatar billede bedresignal Nybegynder
02. april 2012 - 16:39 #5
Vi har i dag testet en Telia branded Router med 4G (LTE). Routeren er en Huawei B593.
Med en ekstern antenne, med to kabler, der begge skal bruges, opnåede vi hele 28Mbit, hvor der uden antenne blev målt 14Mbit mod samme server.

Antennen leveres med 5 meter antenne, som selvfølgelig kan forlænges.

Bemærk, at de eksterne antenne udgange i B593 skal gøres aktive.

Vi testede også Huawei E392, her var resultatet lige så imponerende.

Skriv eller ring gerne til os, så hjælper vi selvfølgelig.

KlingTech TeleOnline ApS
ejer af www.bedresignal.dk

E-mail: besked@klingtech.dk
Tlf: 7433 1000
Avatar billede mikaelch Novice
02. april 2012 - 16:57 #6
hvor er Huawei E392 på jeres hjemmeside den kunne jeg ikke finde
Avatar billede mikaelch Novice
02. april 2012 - 17:00 #7
det er 4g modem jeg har og telia modem , jeg kan slet ikke finde det på din hjemmeside
Avatar billede mfe1969 Nybegynder
10. april 2012 - 20:37 #8
Hvordan aktivere man de eksterne antenner i den telia router?
Avatar billede dyrbye Praktikant
25. januar 2013 - 13:42 #9
Hvordan aktivere man de eksterne antenner?