Avatar billede radiomus Nybegynder
16. februar 2012 - 15:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

integreret webserver muligvis blokret?

Har lige købt en HP 8600A MFP som kan dejligt mange netværksting.

Jeg får dog en fejl når jeg prøver at installere den på det trådløse netværk. Den kan ikke findes.

Når jeg søger på URL'en til den integreret webserver (den lokale ip) så kan jeg ikke få adgang. Jeg kan heller ikke pinge den via cmd.

Jeg har prøvet at slå windows firewall fra, men dette havde ikke nogen effekt.

Har tjekket min router og der er firewall'en også slået fra der.

Har en styg mistanke om at det er windows 7 som blokere.

Nogle som har ideer?
Avatar billede Broxigar Praktikant
17. februar 2012 - 14:38 #1
Hvad er IP-adressen på din computer og på serveren?

Nogle routere lader dig ikke kommunikere på tværs af range, så fx
192.168.1.100 kan ikke pinge 192.168.2.100
Avatar billede radiomus Nybegynder
07. april 2012 - 20:31 #2
Update:

Det var vores 3 trådløse router som blokerede :-)

Det hele kører uden problemer efter jeg har sat det op på TDC's bredbåndmodem.