Avatar billede cblcbl Juniormester
18. februar 2012 - 21:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med komandolinie (CL.exe) kompilering men ikke i MVS IDE? Ansi-c winapi program

Hejsa,
Jeg sidder med et underligt problem. Jeg kan ikke kompliere nedenstående lille ansi-c winapi program via kommandolinien, så får jeg en masse fejlmeddelelser:
syntaks error : missing  ';' before 'type' samt
'i' undeclared identifier.
Jeg anvender komandolinie med "CL.exe /TC getinfo.c" virker det ikke.
Men hvis jeg omdøber filen til getinfo.cpp og skriver "CL.exe getinfo.cpp", så kompilrer den fint uden fejl.
Det er Ansi-c kode men den virker kun når den kompileres som cpp?
Er der nogen som kan give et godt svar på det?
på forhånd tak.

#include <windows.h>
#include <stdio.h>

char drive2[13][5] = {"A:\\", "B:\\", "C:\\", "D:\\", "E:\\", "F:\\", "G:\\",
"H:\\", "I:\\", "J:\\", "K:\\", "L:\\"};

int main(){

    for(int i=0; i<12; i++)

    {

        UINT test = GetDriveType(drive2[i]);

        switch(test)

        {

            case 0: printf("Drive %s is type %d - Cannot be determined.\n", &drive2[i], test);

                break;

            case 1: printf("Drive %s is type %d - Invalid root path/Not available.\n", &drive2[i], test);

                break;

        case 2: printf("Drive %s is type %d - Removable.\n", &drive2[i], test);

                break;

        case 3: printf("Drive %s is type %d - Fixed.\n", &drive2[i], test);

                break;

        case 4: printf("Drive %s is type %d - Network.\n", &drive2[i], test);

                break;

        case 5: printf("Drive %s is type %d - CD-ROM.\n", &drive2[i], test);

                break;

        case 6: printf("Drive %s is type %d - RAMDISK.\n", &drive2[i], test);

                break;

        default  : "Unknown value!\n";

        }

  return 0;

}
Avatar billede cblcbl Juniormester
18. februar 2012 - 21:55 #1
Hej igen,
Beklager at min overskrift er misvisende. Spørgsmålet er et komandolinie spørgsmål.
mvh
Claus
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2012 - 23:00 #2
proev og ret

    for(int i=0; i<12; i++)

til

    int i;
    for(i=0; i<12; i++)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2012 - 23:00 #3
Det er den traditionelle C version.
Avatar billede cblcbl Juniormester
20. februar 2012 - 19:52 #4
Hej Arne,
Dit svar virker! Du har ret, jeg prøver at lave et winapi program skrevet i ren ansi-c.

Jeg var ikke opmærksom på denne forskel mellem en C-kompiler og en C++ -kompiler.  Dvs. et for-loop skrives forskelligt.
Tak for dit hurtige svar.
mvh
Claus
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2012 - 20:21 #5
en anden gang skal jeg nok undlade at svare ....