Avatar billede dj-sejler Praktikant
21. februar 2012 - 09:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VBA - Indsæt linie over cellen med teksten: "Indsæt herover"

Jeg har denne kode som virker perfekt - men da jeg ikke kan være sikker på at alle brugere har forstået hvad man må og ikke må, vil jeg gerne ændre den til at indsætte rækken over den linie hvor teksten: "Indsæt herover" står kolonne A

kan nogen hjælpe?

Sub NewRow()
'
' NewRow Makro
'
' Genvejstast: Ctrl+Skift+N
'

Dim sidsteRække As Long, nyRække As String
    sidsteRække = ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row

    nyRække = sidsteRække - 1 & ":" & sidsteRække - 1

    Rows(nyRække).Select
    Selection.Insert Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove
    Range("G" & Selection.Row) = "T"
    Range("A" & Selection.Row) = Range("A" & Selection.Row - 1) + 1

End Sub
Avatar billede dj-sejler Praktikant
21. februar 2012 - 12:34 #1
sidsteRække = Cells.Find(What:="Indsæt tilbud herover!", After:=ActiveCell, LookIn:=
        xlFormulas, LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:= _
        xlNext, MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Activate

Havde prøvet med det herover, men uden held...
Avatar billede dj-sejler Praktikant
21. februar 2012 - 12:36 #2
Er løst!