Avatar billede solskinsdag Juniormester
24. februar 2012 - 15:20 Der er 4 kommentarer

ingen internetadgang

Hej
Jeg har en stationær computer og en bærbar.
Sætter jeg internetkablet i den stationære. bliver der ikke vist noget i browseren og det lille icon for internet tilslutning i højre nederst hjørne, viser den sædvanlige firkant, men med et gult trekant, med
udråbstegn.
Computeren skriver ikke noget om at den mangler software. Den kører på windows 7.
computeren HAR kunnet kører med internettet

Sætter jeg samme kabel i den bærbare, er der ikke nogen problemer med at komme på nettet, den kører på windows xp.

Nogen, der kan hjælpe ?

Tak for svar :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
24. februar 2012 - 16:11 #1
Prøv at kigge alle tilsvarende steder på din PC:
http://gratisupload.dk/vis_billede/674581/
Avatar billede mikaelch Novice
05. marts 2012 - 15:23 #2
prøv og afinstallere og genindstaller det hele igen det har fungeret udmærket for mig når jeg havde problemer med mit internet
Avatar billede solskinsdag Juniormester
23. marts 2012 - 10:05 #3
Hej poko1

undskyld det sene svar

jeg har prøvet dit forslag, men det virker ikke. dog har jeg fundet en løsning, men den er ikke permanent.

der hvor mit netværks-ikon er, det er ikke trådløs, viser den tegnet for "ukendt enhed", altså, en gul trekant, med udråbstegn. ifølge, dit svar skulle der så mangle en chipsetdriver. det undre mig så bare at jeg via omveje, godt kan komme på nettet.

jeg åbner "netværk og delingscenter"

den viser "min pc...netværk 4...internettet"

mellem "netværk 4....X....internettet"

er der et rødt kryds, når jeg ikke kan komme på. De andre i husstanden kan godt komme på, uden omveje.

Jeg går i "redigerer indstilling for netværkskort"

ved netværk 4: "ingen internet adgang og netværk ikke identificeret"

Jeg deaktiverer den og aktiverer den igen, så kan jeg komme på :-). Men næste dag, efter at have slukket for computeren, er det om igen.
Avatar billede solskinsdag Juniormester
23. marts 2012 - 10:10 #4
Hej michaelch

undskyld det sene svar.

Da jeg havde xp, valgte jeg din metode, men nu har jeg windows 7 og der føler ikke nogen cd med..der er en genoprettelse og den har jeg prøvet, men det tidspunkt jeg kan gå tilbage til, er ikke tidligt nok, i forhold til problemet med internet adgangen :-)
så vil lige se om jeg kan finde en løsning, der er mindre drastisk :-)

men tak for svar