Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
21. marts 2012 - 20:29 Der er 13 kommentarer

Word kan ikke gemme fil.

Hej eksperter.

Min arbejdskollega's datter har et problem med sin computer. F.eks. når hun opretter et nyt dokument og vil gemme kan hun ikke.
Den siger bare "Word kan ikke gemme eller oprette denne fil". Dette sker kun hvis hun gemmer på computeren.
Hvis hun sætter et usb-stik i, kan hun godt gemme på den.
Jeg har prøvet at reperere office, og det hjalp også et par dage og så sker det samme. Jeg har også prøvet at formatere computeren. Men det hjælper også kun 1 dag.

Har set der er en tråd herinde, med lignende problem, men ikke rigtig en løsning på det.

Nogle med forslag?

Hilsen Jesper Pedersen
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
21. marts 2012 - 20:41 #2
Har kigget lidt på det. Men synes bare det er mærkeligt at hvis jeg reperere office kan det du et par dage.
Avatar billede zoso Novice
21. marts 2012 - 20:59 #3
#2
Har kigget lidt på det.

Løste det problemet?
Avatar billede Troddy98 Nybegynder
21. marts 2012 - 21:11 #4
Der kan evt. være et problem med hardisken, hvis det altså virker på et usb. men hvis det er en arbejds computer, til arbejde, kan det også være en dårlig sender som er i computeren, som altså sender filerne til en hardisk på arbejdet.
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. marts 2012 - 21:23 #5
Prøv at køre en "chkdesk /f /r" på hendes computer.
Hvis du kan gemme på et eksternt drev, så er problemet forbundet med maskinens HD.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. marts 2012 - 21:26 #6
PS. Hvad sker der hvis hun åbner et dokument lokalt på PC?
Kan hun så gemme forandringer?
/ptj_11
Avatar billede noltus Novice
21. marts 2012 - 22:20 #7
Hun skal bare skrive af fra skærmen og proppe papiret ind i skuffen på computeren,på den måde er det jo gemt i computeren
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. marts 2012 - 08:40 #8
noltus>> Kan du ikke lige præcisere, hvad du mener helt konkret??
/ptj_11
Avatar billede Troddy98 Nybegynder
22. marts 2012 - 17:43 #9
Jeg tror han tager gas?
Avatar billede pete8321 Nybegynder
22. marts 2012 - 18:08 #10
Mit råd er se om du har den seneste verison af word eller genistaller det
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
24. marts 2012 - 17:38 #11
Tror ikke det vil løse problemet.
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
24. marts 2012 - 17:41 #12
#3 - Tror ikke det vil løse problemet.
#5 - Det vil jeg lige prøve, når jeg lige får mulighed for at kigge på det.
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
09. maj 2012 - 15:03 #13
Det er gået til den lokale expert butik, og der prøvede de først at installere office 2010 uden nogle ændringer (jo første par dage men ellers ikke), og så da de skulle over at sige det ikke virkede igen, havde det haft flere tilfælde af samme problem. De var så kommet frem til at problemet var en kombination af asus computere og bullguard antivirus.