Avatar billede jailbird Nybegynder
27. marts 2012 - 17:16 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Windows Internet Explorer svarer ikke / er langsom om at åbne

Hej

Jeg har fået det problem, at Internet Explore er blevet meget langsom om at åbne. Dvs, når jeg trykker på Internet Explore ikonet (ganske som jeg plejer) så åbner selve vinduet, men den går ikke ind på startsiden. Derimod står den og "tænker" og når man så trykker på vinduet, så står der i den blå bjælke øverst "svare ikke".... Hvis jeg så bare lader den stå i 5 min, så kommer den ind på startsiden. Men problemet opstår når jeg så igen skal ind på en anden hjemmeside eller starter et nyt internet vindue.

Er der nogen der ved hvad dette skyldes og hvordan det laves?

PFT

Mvh
Jailbird
27. marts 2012 - 17:41 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

Hvilken IE version ?

---

Jeg har muligheder men ovenstående først *S* ...
Avatar billede jailbird Nybegynder
27. marts 2012 - 17:54 #2
Windows 7
Internet Explore 8
27. marts 2012 - 18:00 #3

PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---

Opdatér til EI9 + efterfølgende opdateringer ... via WindowsUpdate !!!
Avatar billede jailbird Nybegynder
27. marts 2012 - 18:10 #4
TAK!

Nu har jeg gjort alle ovenstående handlinger - og så et dumt spørgsmål - hvor opdaterer jeg til til EI9 og hvad koster det?
27. marts 2012 - 18:11 #5
WindowsUpdate !!!

Der er ikke noget der koster ved WindowsUpdate !!!

Der skal nok være mange opdateringer du mangler fra WindowsUpdate ...
Avatar billede pstidsen Novice
27. marts 2012 - 18:31 #6
Husk at det ikke er sikkert at IE9 er valgt i Windows Update som standard. Det skal du bare lige gøre.

IE9 kan også hentes her: http://windows.microsoft.com/da-DK/internet-explorer/downloads/ie-9/worldwide-languages
Avatar billede jailbird Nybegynder
27. marts 2012 - 18:49 #7
bare lige for tåbe en gang til...

alt ovenstående er gjort. Så åbnede jeg igen explore men den gjorde det samme. Nu fandt jeg så ud af, at det var den gamle explore der stadig er på maskinen. Går jeg ind i programmer kan jeg nu se der også er kommet internet explore (64 bit).. når jeg bruger sidstnævnte så virker det hele fint igen... giver det mening for dig?

jeg forstår ikke lige denne: "Husk at det ikke er sikkert at IE9 er valgt i Windows Update som standard. Det skal du bare lige gøre."

Husk at lægge svar så du kan få point
Avatar billede pstidsen Novice
27. marts 2012 - 18:51 #8
Hvis IE9 er installeret så glem #6.

Virker IE9 fint?
Virker IE8 fint?

Eller hvordan?
27. marts 2012 - 19:00 #9
IE (64bit) har været der hele tiden!!!

Jeg kan ikke forestille mig at der BÅDE er IE8 OG IE9 samtidig ???
Avatar billede jailbird Nybegynder
27. marts 2012 - 19:03 #10
når jeg åbner "alle programmer" i menuen start, så kan jeg vælge mellem "Internet Explore" og "internet Explore (64-bit)

"Internet Explore fryser totalt, så jeg kan ikke en gang se i indstiller hvilken en der er tale om.

"Internet Explore (64-bit)" virker derimod perfekt! Men jeg kan ikke vælge den som stanard. Så alle de genveje jeg har lavet på skrivebordet til netbank, eboks mv de åbner stadig i den gamle version og dermed fryser exploren igen.

Jeg har prøvet at lave nye genveje med link fra explore 64-bit, men de åbner stadig i den gamle version og dermed fryser den...

Kan man snyde og få den til at anvede 64-bit som standard.. ved i øvrigt ikke hvad 64-bit betyder
Avatar billede pstidsen Novice
27. marts 2012 - 20:49 #11
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions
H-klik på Computer i startmenuen og tryk Egenskaber. Der kan du se om du har 64 bit eller 32 bit.

H-klik på genvejene på skrivebordet og tryk Åben med. Her kan du vælge at de skal åbnes med IE9 64 bit.

Alternativ kan du gå hertil: Kontrolpanel\Programmer\Standardprogrammer\Angiv tilknytninger og køre ned til http HELT nede i bunden. Der kan du bestemme hvilket program der skal bruges til at åbne links med.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
28. marts 2012 - 01:43 #12
IE 64bit understøtter ikke alle plugins, så det er ikke altid smart at bruge denne.
IE9 har sine problemer med forskellige programmer, inkl. nogle Microsoft programmer, så den skal man også passe lidt på med at bruge.

Prøv i stedet for at nulstille din IE.
http://support.microsoft.com/kb/923737
Avatar billede jailbird Nybegynder
07. april 2012 - 21:06 #13
SÅ LÆG DOG ET SVAR SÅ JEG KAN GIVE POINT OG LUKKE TRÅD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
08. april 2012 - 01:27 #14
Ping...

(Dette er så et [svar] ...)

Hvad endte det med ???
Avatar billede pstidsen Novice
08. april 2012 - 11:06 #15
Og mig??
Avatar billede pstidsen Novice
11. april 2012 - 21:47 #16
Lukker vi her? Du skal acceptere svarene =) (ikke dit eget)