Avatar billede benlis Juniormester
15. maj 2012 - 18:51 Der er 9 kommentarer

router

Jeg har trådløs pc i min helårsbolig, og får nu internet i mit sommerhus. Jeg vil tage min pc med frem og tilbage. Hvordan er det så med konfigurering af routere hhv i helårs- og sommerhus.
Er det 1 gang for alle og så kan den bruges både her og der eller hvordan?

mvh
Benny Nielsen
Avatar billede Blueeyez Mester
15. maj 2012 - 20:26 #1
Jeg går ud fra du vil bruge den samme router begge steder? Eller hvad er det for en konfiguration vi snakker om?

Hvis ja, så skal du kun indstille routeren 1 gang, derefter så burde du ikke skulle konfigurere den forfra igen :)
15. maj 2012 - 20:27 #2
Hvis din PC står til DHCP (automatisk IP), så vil det spille ...
Sådan er det typisk ...
Avatar billede benlis Juniormester
16. maj 2012 - 19:29 #3
Jeg har  TDC hometrio med homebox/router hjemme og
fibernet med en router ude
mvh
Benny
Avatar billede Blueeyez Mester
16. maj 2012 - 19:40 #4
#3 Burde du sagtens kunne, så længe DHCP er automatisk og ikke sat op manuelt.

Du kan gå i kommandoprompt via kør skriv cmd i kommandoprompt skriver du ipconfig /all så vil der stå på en af linjerne:

dhcp aktiveret: Ja/Nej

Hvis nej så er den manuel, hvis ja så får computeren automatisk en ip fra routeren (Det betyder du ikke behøver og konfigurere noget)
Avatar billede benlis Juniormester
16. maj 2012 - 20:17 #5
dhcp aktiveret nej :  hvad så?
dhcp aktiveret ja  : ingen konfigurering?
mvh
Avatar billede Blueeyez Mester
16. maj 2012 - 21:00 #6
#5 Kører du Windows XP, Vista eller 7? (For kom lige i tanke om at følgende blot betyder muligheden er der).
Avatar billede Blueeyez Mester
16. maj 2012 - 21:35 #7
#5 hvis dhcp ikke er aktiveret, så er det fordi din computer har en manuel opsætning, mens hvis dhcp er aktiveret, så får den automatisk en ip, dvs ingen behov for konfiguration.
17. maj 2012 - 01:23 #8
Ref #3 ->
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede benlis Juniormester
17. maj 2012 - 17:19 #9
Jeg kører win7.
mvh