Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
11. juni 2012 - 16:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fortløbende tal i forespørgsel

Hejsa.

Kan man i en forespørgsel få et nyt slags ID felt med, hvor der automatisk startes med 1 og fortløbende ligge 1 til for hver post i forespøgslen?

Lars
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2012 - 18:41 #1
Answer to this question > Yes

but you still have a lot of unclosed questions Lars

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/lars_hoeberg
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
11. juni 2012 - 19:16 #2
Beklager de åbne spørgsmål.
2 af dem var der ikke kommet et brugbart svar på og den sidste er en forglemmelse. Alle er hermed lukket.

Nogle der kan hjælpe ?
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2012 - 20:31 #3
If after over 3 year you havent received any comment/answer you should palce an answer yourself and accept to get your points back.

You have open questions going back to 2005, I find it hard to believe they are still relevant
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2012 - 20:32 #4
but getting back to your original question, do you have a unique ID on the table (autonumber), or some other field they can be sorted on?
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2012 - 20:49 #5
heres an example

SELECT Emp1.LastName, Emp1.HireDate, (Select Count (*) from Employees Where [HireDate] < [Emp1].[HireDate])+1 AS Seniority
FROM Employees AS Emp1
ORDER BY Emp1.HireDate;

what its doing is counting the number of records BEFORE the current record and then adding 1.

So you obviously need a unique field which you sort on.
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
11. juni 2012 - 21:17 #6
I tabellen har jeg nogle deltagere, med nogle resultater, hvor der skal sorteres efter deres totalscore. Her kan flere deltagere godt have samme score, men i så fald skal der sorteres efter feltet G12. I dag ser min SQL således ud:

Select * from tblResultater order by total, g12, g11, g10, g9 osv.
Her vil jeg bare erne have regnet placeringer ud, startende med 1 og så fortløbende nedad
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2012 - 21:44 #7
what values are in g12, and are you saying only g12 will give a unique "position"?
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
11. juni 2012 - 21:46 #8
Der er i alt 12 resultater. G1, G2, G3 osv. Disse sammenlægges i et totalfelt. Ingen tal er unikke i denne, desværre
Avatar billede terry Ekspert
12. juni 2012 - 15:22 #9
how would you then show the records in a report in the correct order?
Avatar billede terry Ekspert
12. juni 2012 - 15:28 #10
Select * from tblResultater order by total, g12, g11, g10, g9 osv

so here you are just assuming that whoever got the best result in g12, from those having the highest total gets the best overall result no matter what their results were in g11, g10 osv?

easy enough to sort but not so easy to give a position.
Avatar billede terry Ekspert
12. juni 2012 - 15:36 #11
Take a look at this link. It includes a link to an example database with an example on how to solve your problem.

http://forums.devshed.com/beginner-programming-16/ms-access-reporting-display-line-number-372021.html