Avatar billede tiger_dk Mester
30. juni 2012 - 21:35 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hente alle Windows XP opdateringer og brænde ude på en cd/dvd !

Hej

Som overskriften siger, så kunne jeg godt tænke mig og vide om der fidnes et sted, hvor man kan hente alle windows xp opdateringer. Grunden er, at jeg er ved at opdatere forskellige ting på en gamle pc, heriblandt windows opdateringer. Jeg har prøvet at køre windows update, men det tager fanden en krig med at blive færdig med at finde opdateringer, og når maskinen ikke er hurtig i forvejen, så tager det virkelig langtid !

Findes der sådan et sted ?

Høre gerne, det vil sku være nememre at smide en skive i cd-drevet også installere dem alle på den måde !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede tiger_dk Mester
30. juni 2012 - 21:51 #1
der var noget her http://www.eksperten.dk/spm/725113 men ikke nogen af linkene virker mere !
Avatar billede tiger_dk Mester
30. juni 2012 - 22:08 #2
jeg fandt faktisk noget her http://www.windowsupdatesdownloader.com som ser lidt interresant ud, forhold til mit spørgsmål !
Avatar billede Blueeyez Mester
30. juni 2012 - 22:10 #3
Der findes en metode til og hente opdateringerne ja, men problemet er rækkefølgende de skal installeres i og mængden af dem sådan ca 130 hvis den xp installation cd du bruger har SP3 på sig :)

Et alternativ er at du laver en klon af systemet, kan gøres med clonezilla så kan du hvis systemet går ned sætte et system op fra 0 - 100 på et par minutter som normalt tager en del timer ;)

Her er den der kan hente opdateringerne: http://www.windowsupdatesdownloader.com/
Avatar billede tiger_dk Mester
30. juni 2012 - 22:16 #4
Lige en ting hvis Windows, jeg kan nemlig ikke lige huske det, kun har SP 1 installeret, kan man så godt springe fra SP1 direkte til SP 3 eller skal SP 2 installeres først ?
Avatar billede Blueeyez Mester
30. juni 2012 - 22:36 #5
#4 Jeg vil mene du skal tage dem trin for trin :)

Os derfor jeg anbefaler dig clonezilla (Som er gratis) eneste ulempe der eksisterer er at harddisken du kloner til skal være identisk i størrelse som kilden.. (Dog kan man nok godt hvis man går i dybden af programmet nok gøre så den ignorerer den del..)

Programmet kloner direkte så du skal ikke aktivere windows igen.. så længe maskinens indemad forbliver identisk :) (Hvis visse komponenter er ændret, så kan windows godt finde på at ville gen-aktiveres) ;)

programmet kan flytte mellem 1,5 - 2 GB/min dvs efter alt det du er igennem vil du kunne genskabe systemet på under 10 min :) (Følgende hastighed er via usb 2.0, kan dog variere da det måske kan afhænge af maskinens cpu og ram)
Avatar billede tiger_dk Mester
01. juli 2012 - 00:02 #6
jeg bruger metoden på http://www.windowsupdatesdownloader.com/ ! Det er ikke min maskine, men en naboes, jeg laver !
Avatar billede Wally1973 Praktikant
01. juli 2012 - 01:11 #7
Service Packs er generelt altid akkumulerede, dvs. ingen af de foregående behøves.

Ang. dit spørgsmål, så er der scripts til at hente og installere alle opdateringerne, hvilket så bare betyder at du skal rette scriptet lidt til, så det er i to dele, en del der henter og en del der installerer.

Jeg bruger personligt dette script som base, når jeg har brug for at gøre noget med Windows opdateringer.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa387102(v=vs.85).aspx
Avatar billede squazz Novice
01. juli 2012 - 02:17 #8
Random kommentar nu hvor du er ved at formatere en computer.
www.Ninite.com er et UTROLIGT lækkert program til at installere nyeste version er af programmer, og holde dem opdaterede :) Kan varmt anbefales, bruger det konstant :P
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2012 - 09:48 #9
#5 Ja du kan ikke hoppe fra sp1 til sp3, så vidt jeg husker.
Min Xp pro skive er med sp1 på og jeg har valgt at have en cd med sp2 og en med sp3 som installeres lige efter Windows installation.
Så installerea antivirus fra usb pind. Resten af opdateringerne hentes fra Windows uptate, så det kommer i den rette rækkefølge.Jeg kunne frygte det kokser hvis man bare installerer tilfældigt fra en ende af.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2012 - 10:35 #10
Nogle opdateringer kræver nemlig en genstart af pc før man fortsætter med de næste opdateringer
Avatar billede Wally1973 Praktikant
01. juli 2012 - 17:59 #11
SP3 kræver en ny installer og IE-version, der lige skal installeres først. SP1 er som sådan ikke nødvendig, men SP1 indeholder den omtalte installer og måske også IE i en version, der kan bruges.

Alternativet er at kigge lidt på slipstreaming, hvor man simpelthen tager en Windows skive og så smider opdateringer på den, så de er en del af den normale installationsproces.
Søg på Google efter "Slipstream Windows XP".
Avatar billede tiger_dk Mester
03. juli 2012 - 17:25 #12
Tak for hjælpen, ddem er gerne vil være med i pointhøsten læg et svar !
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2012 - 17:31 #13
springer over
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2012 - 18:34 #14
#12 Svar
Avatar billede tiger_dk Mester
03. juli 2012 - 18:59 #15
hvad med Wally1973 og squazz, vil i gerne være med i pointhøsten ?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
03. juli 2012 - 19:06 #16
Jeg er ikke interesseret i point. :)
Avatar billede tiger_dk Mester
03. juli 2012 - 19:18 #17
squazz ?
Avatar billede tiger_dk Mester
03. juli 2012 - 22:09 #18
squazz - du får til i morgen, så giver jeg point til dem har lagt svar !
Avatar billede tiger_dk Mester
04. juli 2012 - 12:56 #19
squazz - du har haft chancen til at lægge et svar !